Počet nahlášených stížností: | 216 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, 15.12.2022 jsem si objednal na internetovém obchodě Mollio.cz s okamžitou platbou dámský luxusní župan s vlněnou podšívkou viz odkaz. https://mollio.cz/p/damsky-luxusni-plysovy-zupan-s-vlnenou-podsivkou/. Tohle zboží mi dorazilo až 18.2.2023. Tímto porušily dle podmínek i dodání do 60 dnů. Nicméně jedná se o to že zboží které dorazilo neodpovídá popisu ani obrázku. Založil jsme proto reklamaci pod číslem ** zboží na jejich stránkách. Poté jsem obdržel e-mail viz.
Vážený zákazníku,
je nám to velice líto, že Vaše reklamace nebyla bohužel ze strany dodavatele uznána. V tomto případě se jedná o finální rozhodnutí ze strany prodejce a i přesto, že jsme dělali vše co bylo v našich silách tak nejsme schopni žádným způsobem ovlivnit rozhodnutí dodavatele.
Vrácení platby tedy není v našich možnostech neboť naše nákupní galerie je pouze zprostředkovatelem zahraničního obchodu, nikoliv přímým prodejcem.
Zasíláme vysvětlení dle obchodních podmínek našeho obchodu :
5. Reklamace
5.1. Provozovatel se zavazuje řešit reklamace svých služeb (nedodání zboží, prodleva s dodáním zboží či dodání jiného zboží).
5.2. Provozovatel neodpovídá za jakost a kvalitu zboží ani za soulad zboží s ČSN či evropskými normami.
5.3. Reklamace dodaného zboží (nároky z odpovědnosti za vadu zboží či za škodu způsobenou vadou zboží) řeší Kupující samostatně přímo s Dodavatelem zboží.
Stále tedy ještě můžete zboží zaslat přímo dodavateli pro přezkoumání reklamace :
Shanghai TingYou Trade Co.,Ltd
IČ: 913101163423297705
Caobao Rd 1243-315
Shanghai
CN
Dámský luxusní plyšový župan s vlněnou podšívkou - Navy, M color: Navy, size: M
Vrácení peněz a následné vrácení zboží na adresu Top Rise
|
Tweet |
Předně uvádíme, že společnost Top Rise s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
V tomto případě tak platí, že spotřebitelka pro reklamaci nemusí posílat zboží do Šanghaje, ale stačí zboží zaslat na adresu sídla společnosti Top Rise.
Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove navíc před těmito stránkami spotřebitele varuje.
Pokud zboží neodpovídá objednávce, má spotřebitel právo uplatnit reklamaci. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.