Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#65443Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.03.2023, před rokem

Lucie Skubachová

Znění stížnosti

Dne 19.10 2021 jsme si zakoupili elektrokoloběžku BTX250BK v Okay elektro Šumperk.Dne 7.11 2021 byla první reklamace: NELZE PŘIDAT PLYN (opraveno výměnou součástky: výměna plynové páky) Dne 16.1 2022 byla druhá reklamace STOJAN JE VYKŘIVENÝ A PŘI SKLAPNUTÍ JDE TĚŽKO (Oprava byla zamítnuta:mecha.poškozený stojan - H.R. zamítnuta.Dne 16.7. 2022 byla třetí reklamace : NEJDE ZAPNOUT, ŠROUBKY NA ŘIDÍTKÁCH PROKLUZUJÍCÍ ( opraveno výměnou součástky: výměna baterie). Dne 30.10. 2022 byla čtvrtá reklamace (vypadlé šroubky na řídítkách, reklamováno už podruhé.Uvolněná klapka na zadním blatníku).Dne 25.2. 2023 byla pátá reklamace (koloběžka nejde zapnout, čtvrtá reklamace.** . Zákazník požaduje vrácení peněz. Do e-mailu přišel návrh na opravu koloběžky na vlastní náklad kupujícího, dále v emailu bylo že vzhledem k mechanickému poškození koloběžky nemám není nárok na reklamaci. Při včerejší návštěvě prodejny Okay Šumperk mně bylo, že vzhledem k mechanickému poškození viz foto není možná reklamace. Koloběžka je nyní na páté reklamaci s tím, že nejde zapnout. Nemám žádné odůvodnění, proč nejde koloběžka zapnout kde je příčina závady,pouz e odůvodnění a foto ze servisu pana vedoucího Okay, že je mechanicky poškozená a reklamace na opravu není možná.Proto žádám o vyjádření prodejny Okay,a vyřešení situace! Děkuji s pozdravem Skubachová.


Produkt

Koloběžka BTX250BK


Požadované řešení

Prosím o vrácení částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.3.2023 16:38, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.3.2023 16:58, před rokem

Dobrý den,

mrzí nás vzniklá situace, nicméně veškeré reklamace jsou řešeny v souladu se zákonem (jak uvádí portál dTest výše) příslušný autorizovaným servisem. Nezáleží na počtu zadaných reklamací, ale na počtu uznaných reklamací výrobních vad.

Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2023 10:19, před rokem

Děkujeme společnosti za poskytnutou součinnost.

Jestliže se na zboží vyskytly 4 různé vady, přičemž byly reklamace uznány, má spotřebitel u třetí reklamace právo na odstoupení od smlouvy. To lze poté uplatnit u každé další reklamace a v případě jejího uznání je podnikatel povinen odstoupení respektovat.

Jde tedy skutečně o uznané reklamace, avšak v rámci jedné reklamace může spotřebitel reklamovat více vad.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.3.2023 11:12, před rokem


Lucie Skubachová

Dobrý den,dne 7.11. 2021 byla 1 reklamace uznána,dne 16.1.2022 byla 2.reklamace zamítnuta,dne 16.7.2022 byla 3.reklamace uznána,dne 30.10.2022 byla 4. reklamace uznána.Dne 25.2.2023 je koloběžka na reklamaci z důvodu, že nejde zapnout!Dne 13.2. 2023 jsem navštívila prodejnu Okay.Pan vedoucí mně řekl, že nárok na reklamaci nemám z důvodu mechanického poškození koloběžky,zeptala jsem se ho tím myslí?Jeho odpověď byla( viz foto ) foto mně nejde odeslat, můžete si jí vyžádat v Okay,bylo na ní nášlapná část koloběžky ( ze spodní strany) dle fotky je patrné pouze běžné opotřebení!!! Na poslední reklamaci jsem dávala koloběžku se závadou, že nejde vůbec zapnout!!!Pan vedoucí se k tomuto problému vůbec nezmínil, jen argumentoval s tím, že se s koloběžkou jezdilo po obrubníku( coš nepřipadá v úvahu!) a dostala se do ní voda,a dále viz foto ukazoval (nášlapná spodní část koloběžky)Jen nepochopím co má společného nášlapná spodní části koloběžky s tím, že nejde zapnout???!! Problém bude buď v baterii,nebo motorku.Ale proč nejde koloběžka zapnout se vůbec nezmínil !!!!Proto Vás žádám o vyžádání fota z Okay,a všech reklamancich, které proběhly. Děkuji za vyřízení s pozdravem Skubachová L.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2023 09:44, před rokem

Děkujeme za reakci.

Z důvodu mechanického poškození lze reklamaci zamítnout, avšak toto mechanické poškození by mělo mít vliv na reklamovanou vadu. Protože se jedná spíše o technickou otázku, nebudeme posuzovat, zda může mít výše zmíněné poškození vliv na zapínání koloběžky. Spotřebitel však případně může využít znaleckého posudku (viz naše původní vyjádření), kterým může zamítnutí reklamace rozporovat.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.3.2023 10:04, před rokem

Dobrý den,

jak jsme již uvedli, stav výrobku posuzuje autorizovaný servis. Pokud tedy koloběžka nelze zapnout a (jak sama spotřebitelka uvádí) došlo k vniknutí kapaliny do elektronických částí koloběžky, může být toto důvodem nefunkčnosti výrobku. Nicméně, vše ukáže až vyjádření servisu. Dovolíme si připomenout, že za případné vady způsobené používáním v rozporu s návodem nebo mechanické poškození výrobce ani prodejce nenese odpovědnost. Pokud tedy spotřebitel bude trvat i přes opakovaně zamítnuté reklamace na svém verzi, může využít služeb nezávislého soudního znalce a dle jeho vyjádření následně řešit záležitost dále.

Aktuálně za naši společnost uvedeno vše.

Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2023 10:13, před rokem

Děkujeme za odpověď.

Protože naše služba funguje na dobrovolnosti stran a společnost označila své stanovisko za konečné, přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl informovat, zda využije alternativní řešení (soudní znalec, případně Česká obchodní inspekce - ta však nejspíše bude požadovat znalecký posudek).

V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.3.2023 11:02, před rokem


Lucie Skubachová

Dobrý den,servis uvádí, že důvodem "MŮŽE" být vniknutí tekutiny do elektronických částí,coš pro mě není odpověd "Může" buď je,nebo není, koloběžka by měla být výrobcem utěsněná,aby se do ní nedostala vlhkost.V emailu mně byl zaslán cenový návrh na vlastní náklady opravy. Tím pádem, koloběžka jde opravit,Ale servis se stále hájí tím, že se do koloběžky dostala voda! Koloběžka byla celou dobu uskladněna v bytě v suchém prostředí,a v dešti se s ní nejezdilo,ani přes obrubníky jak tvrdí pan vedoucí Okay! A že je mechanicky poškozená, dle fotky (servis).Chci vědět, v čem je konkrétně problém,v jaké části koloběžky???

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.3.2023 15:48, před rokem

Dobrý den,

k záležitosti jsme se již vyjádřili, bohužel spotřebitel jakékoliv řešení kromě vrácení peněz odmítá, což aktuálně na základě servisní zprávy nemůžeme umožnit.

Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.3.2023 09:48, před rokem

Protože naše služba funguje na dobrovolnosti stran, přičemž v uvedeném případě evidentně nelze dojít k dohodě stran a spotřebitelka se nerozhodla pro nabízená alternativní řešení, jsme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.