Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#65451Zpoždění letu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 25 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.03.2023, před rokem

Jan Bůček

Znění stížnosti

Dobrý den,
Jelikož náš let 6D6182 společnosti Smartwings Letiště odletu: M R Štefánika /BTS/ Letiště příletu: Antalya Airport /AYT/ Datum letu: 31.07.2022 byl zpožděn o 11hodin a 59 minut žádám společnost Smartwings o kompenzaci 400eur na osobu dle NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (ES) č. 261/2004 ze dne 11. února 2004,

12.9.2022 jsem kontaktoval prostřednictvím formuláře na internetových stránkách společnosti Smartwings s požadavkem zaplacení kompenzace. 1.11.2022 jsem dostal odpověd od společnosti Smartwings:
Váš let byl opožděn o 11 hodin a 59 minut, jelikož došlo ke střetu s ptákem. Z důvodu bezpečnosti cestujících pak bylo nezbytné provést kontrolu letadla, což bohužel zapříčinilo zpoždění Vašeho letu. Vzhledem k tomu, že tuto událost nemohla společnost Smartwings předvídat ani nijak ovlivnit a zároveň tento důvod spadá do tzv. mimořádných okolností, je dle evropského nařízení č.261/2004 letecký dopravce zbaven povinnosti vyplacení paušální kompenzace. Finanční kompenzace Vám tedy nemůže být proplacena.
Tahle odpověď je od společnosti Smartwings známá tak aby lide ztratily snahu dal kompenzaci řešit. Popis celé situace z me strany: Před odletem dle původního planu jsme čekali již v tunelu k nastoupení do letadla kdy jsme asi hodinu čekali a pote nám zaměstnanec letiště oznámil že odlet není možné uskutečnit a další informace dostaneme v 15:00.
Kontaktovali jsme cestovní kancelář telefonicky na zákaznickou linku Fischer a tam nám bylo sděleno že nic nemají hlášeno a máme si řídit pokyny letiště. V 15:00 zaměstnanec letiště v Hale všem cestujícím oznámil že letadlo má poruchu a shánějí pro nás náhradní letadlo které zatím neví kdy bude . Po této informaci nám byly rozdány vouchery na občerstvení. V 18:00 jsme dostali informaci že ve 23:00 přiletí náhradní letadlo a předpokládaný odlet je ve 23:50 a to se také tak uskutečnilo.
Vyjádření společnosti Smartwings je nepravdivé nebo jsme odletěli náhradním letadlem které pro nás sehnali a proto mame nárok na kompenzaci.
Podal jsem žádost na Slovenskou obchodní inspekci k prošetření našeho problému


Produkt

Smartwings


Požadované řešení

Zaplacení kompenzace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2023 09:41, před rokem

Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, jak i spotřebitel uvedl. V případě, kdy se však jedná o událost způsobenou mimořádnými okolnostmi mimo kontrolu dopravce a dopravce a jeho zaměstnanci a smluvní partneři přijali veškerá přiměřená opatření, nemají cestující nárok na kompenzaci.

Spotřebitel se může obrátit se vzniklou situací na ombudsmana společnosti Smartwings, a.s., jestliže má pocit, že společnost reklamaci či jiné podání vyřídila nesprávně či nedostatečně. Více informací o této možnosti spotřebitel nalezne zde: https://www.smartwings.com/ombudsman.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2023 16:21, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.8.2023 17:30, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.