Společnost


Terra Mobile s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6547Neuznané odstoupení od smlouvy - neuznané všechny reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
20.04.2015, před 10 lety

Jana Kašpárková

Znění stížnosti

12. června 2014 jsem koupila v Uh. Brodě v prodejně Terra Mobile telefon, již po měsíci se vyskytly vady (z mobilu ani na mobil nefungovalo volání,sms z něj ani na něj, vadný reproduktor). Minimálně 3krát mi na prodejně vyměnili simkartu, vrátili tovární nastavení. 14.8.2014 jsem si vyžádala písemnou reklamaci. Servis vady uznal a vrátil opravený mobil. 17.9.2014 další reklamace, vady, které prodejce viděl, se v servisu údajně neprojevily, ale mobil vrácen funkční! 23.10.2014 další reklamace, jako důkaz natočeno video - odezva servisu: vady se projevily, mobil byl opraven. 15.1.2015 čtvrtá reklamace: na prodejně zřejmé vady, servis vady neshledal! Prodejce mi nabídl,že po dalším projevení vady sepíše opět reklamaci. To jsem odmítla, neměla jsem již důvěru v tento výrobek a žádala výměnu. Na prodejně odmítli převzít písemnou žádost. Poslala jsem začátkem února doporučeně odstoupení od smlouvy. Jednatel společnosti Ing. Prašivka mi zavolal a poté i písemně s tím, že nemám nárok na odstoupení, protože byly jen 2krát uznány servisem vady a navrhl mi zaslat mobil znalci nebo abych si u něj převzala nový mobil ve stejné ceně. Já jsem ale mezitím koupila mobil u jiného prodejce, protože jsem ho nutně potřebovala. Stěžovala jsem si na postup prodejce u t-mobilu (pro kterého firma Terra Mobile zprostředkovává služby),ale odpověď stejná. Přestože se vada na prodejně projevila min. 7x (3x přenastavovali na prodejně, 4 reklamace) a prodavač byl toho svědkem (jinak by přece nesepisoval reklamační protokoly se závadami), převážila vyjádření servisu, kde žádný svědek nebyl.
Děkuji za pomoc
Jana Kašpárková


Produkt

Samsung G350 Galaxy Core Plus


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy, vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2015 10:37, před 10 lety

Kupující má v souladu s § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit, jde-li o vady odstranitelné, jestliže kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Za opravu lze považovat i výměnu součástky či příslušenství věci.

Je tedy nutné, aby požadovaný počet reklamací byl uznán. Je pravdou, že pokud projev reklamované vady byl zaznamenám prodávajícím, který reklamaci přijímal a tato skutečnost je v reklamačním protokolu uvedena, měl by se s ní prodávající také v odůvodnění reklamace vypořádat.

Pokud však bude mezi stranami spor o tom, zda právo na odstoupení skutečně vzniklo, je nutné hodnotit skutečnosti, které lze prokázat. Z toho důvodu by bylo vhodné, aby spotřebitelka měla relevantní důkaz o tom, že byly splněny podmínky pro vznik odstoupení od kupní smlouvy, a to buď z důvodu opakovaného výskytu vady, nebo z důvodu neodstranění vady v zákonné lhůtě pro vyřízení reklamace. Nejvhodnějším důkazní prostředkem je znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady v souvislosti s odůvodněním zamítnutí reklamace. Soudního znalce si může vybrat sama spotřebitelka. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo www.dtest.cz/soudni-znalci. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitelky, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.6.2015 15:28, před 10 lety

Společnost Terra Mobile s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se spotřebiteli. Vzhledem k tomu, že tato služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

Spotřebitelka může svůj nárok nadále uplatňovat pouze v občanskoprávním řízení. V případě potřeby další konzultace je možné se obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.