Společnost


Mironet.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

70%
30%
Toto skore je založeno na 24 stížnostech.

#65477Neuznaná reklamace a likvidace reklamovaného zboží bez předchozího upozornění spotřebitele

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
15.03.2023, před rokem

Šárka Pokorná

Znění stížnosti

Dobrý den, 8.1.2022 jsme se synem zakoupili v e-shopu Mironet herní sluchátka Razer Kraken V3x za 1.790,-Kč. 15.12. 2022 zničeho nic při běžném používání praskly v horní zahnuté části. Na první pohled bylo vidět, že v tomto místě byla ztenčená umělá hmota, evidentně závada výrobce. 18.12.22 jsme tedy v Mironetu na Praze 4, Hráského 25, vadný výrobek reklamovali. Nechápu, jak je to možné, ale hned druhý den přišel synovi email o zamítnuté reklamaci z důvodu mechanického poškození uživatele. Jsem svědkem, že syn se sluchátky zacházel nanejvýš opatrně, ani je nepoužíval často. Kromě těchto sl. má již 6 let další sluchátka, od zn. Marshall a Sennheiser, které jsou i po letech užívaní naprosto v pořádku. Tyto Razer ani moc často nepoužíval, za tak krátkou dobu praskly na místě, kde by to nikdo nečekal. Bohužel jsme neměli čas ani sílu z vážných rodinných důvodů (nemoc, následně úmrtí v rodině) reagovat. Včera byl syn sluchátka vyzvednout a bylo mu řečeno, že byla zlikvidována. Přitom na tel. lince Mironetu mi řekli, že vyřízené reklamace likvidují až po půl roce, a po předchozím upozornění spotřebitele mailem o příplatku za případné naskakující skladné, pak teprve prý posílají mailem či sms upozornění o příp. likvidaci výrobku. Nic takového mně ani synovi nepřišlo, a to ani do hromadných a spamu, vše jsme kontrolovali, i sms. Na lince mě přepojili na velmi nepříjemného pracovníka reklamačního oddělení, který mě informoval, že sluchátka byly zlikvidovány 2.3.23, ale důvod neuvedl, ani mi nedokázal vysvětlit, proč a jakým způsobem technik na prodejně dokázal tak rychle zhodnotit a zamítnout reklamaci bez znaleckého posudku, a označit sám za mechanické poškození, když sluchátka měly jasnou výrobní vadu. Odbyl mě, že už na mě nemá čas. A na dotaz, jestli si Mironet může dovolit kvůli vadným sluchátkám ztratit nadobro zákazníka, mi jen něco odsekl. Podobných zamítnutých reklamací a stížností týkajících se špatného jednání se zákazníky mají v recenzích na netu mnoho, všichni varují před nákupem u této firmy, bohužel jsme předem neinformovali. Číslo reklamace je: ***. Příjde mi to jako velmi nestandartní až protizákonný postup reklamace a následné likvidace. Předem Vám děkuji za odpověď, s pozdravem Šárka Pokorná.


Produkt

Herní sluchátka Razer Kraken V3 X černá, za 1.790,- Kč. Číslo reklamace: ***


Požadované řešení

Požadujeme vysvětlení, proč takto neprofesionálně a neoprávněně jednal pracovník na prodejně Mironet v ul. Hráského 25, proč bez předchozího upozornění zlikvidoval výrobek, aniž by poslal email či sms s výzvou k vyzvednutí vyřízené reklamace. V minulosti jsem také vyřizovala reklamace a myslím si, že tento pracovník pochybil. Vím, že jsme měli zamítnutí řešit dříve, bohužel to díky vážné nemoci a úmrtí v rodině nebylo možné, ale vzhledem ke špatnému postupu zaměstnance Mironetu požadujeme vrátit sluchátka Razer, můžou být i použitá, ale funkční. Pokud to nelze, tak požadujeme vrátit 1.790,-Kč, což je kupní cena, a poté budeme u Mironetu dále nakupovat, a nebudeme šířit negativní recenze či reference.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2023 15:49, před rokem

K zamítnuté reklamaci:
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Ke skladnému a k likvidaci zboží:
Dle reklamačního řádu společnosti Mironet.cz a.s. bodu 6.5.8. (https://www.mironet.cz/info/reklamace/reklamacni-rad-a-servis+kc106/): "Pokud lhůta nepřevzetí Zboží překročí dobu 6 kalendářních měsíců je právem Prodávajícího Zboží prodat nebo ho ekologicky zlikvidovat a výtěžek z prodeje použít na úhradu nákladů spojených s uskladněním Zboží."

Podnikatel musí spotřebiteli poskytnout přiměřenou dobu k vyzvednutí reklamovaného zboží, jestliže tak neučiní, musí mu poté nahradit škodu. Zároveň platí, že v této přiměřené době nelze účtovat skladné - to lze až po uplynutí této doby a řádné výzvě.

V tomto případě tedy může spotřebitel požadovat po společnosti uhrazení hodnoty sluchátek.

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.3.2023 10:10, před rokem

Dobrý den,
omlouváme se za zmatek v řešení vaší reklamace. K likvidaci samozřejmě nedošlo, protože nebyla naplněna stanovená lhůta. Dle vedoucího reklamačního oddělení byl produkt již v pátek 17.3. odeslán na Vaši adresu.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Tým Mironet

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.4.2023 21:02, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2023 23:47, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.