Společnost


Extreme Digital Zrt.

Počet nahlášených stížností:28
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#65479Reklamace telefonu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 24 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.03.2023, před rokem

David Čumba

Znění stížnosti

Po cca. 4 měsících používání (z toho polovina nepravidelně) začaly být problémy se zařízením. Přehřívání i při lehkém používání (Google, nic náročného), také (na teplotě nezávislé) blikání obrazovky. Zboží tedy odvezli kurýrem do centrálního servisu, kde ale tvrdí že problém se kterým se pravidelně potýkám každý den nenašli (,,přístroj je funkční dle tovarních parametrů, zboží nevykazuje závadu."), přestože komunikace s výrobcem mi potvrdila, že co popisuji není v souladu s funkcemi zařízení a měl bych ho podle výrobce tedy vrátit. V systému se změnil stav na ,,případ uzavřen", ale teprve poté co jsem jim napsal mi bylo sděleno k jakému závěru vlastně došli - že mi údajně plně funkční zařízení bude vráceno navzdory mým požadavkům. Po zpětném zaslání foto i videodokumentace problémů se zařízením, které nebylo žádným pádem/úderem/jinou formou poškozeno od doby převzetí, mi místo odpovědi přišel již zmíněný a níže uvedený email, a od té doby jsem od prodejce neslyšel. Záruka je ale na 2 roky.




Dobrý den,

Děkujeme za Váš email.
Na zboží č_*** z Vaší objednávky č_*** / reklamace č_***
byla provědena kontrola v autoroziovaném servisu. Servis provedl kontrolu přístroje následně vyhotovil hlášení ze kterého vyplývá, že přístroj je funkční dle tovarních parametrů, zboží nevykazuje závadu.
Servis vystavil protokol o kontrole přístroje, dokument přiložili k zásilce.
Zásilka bude během dnešního dne expedována, přepravce WEDO Vám doručí zásilku bez poplatků.
Doručení zásilky můžete očekávat v následujících dnech.
Přepravce Vás kontaktuje v e-mailové zprávě před doručením, taky upřesní čas doručení
v SMS zprávě.

V případě dalších dotazů jsme Vám i nadále k dispozici.

S pozdravem,


Produkt

ZTE Axon 30 5G 8GB/128GB Dual SIM, černý https://edigital.cz/chytre-telefony/zte-axon-30-5g-8gb128gb-dual-sim-cerny-p937931


Požadované řešení

Vystavení dobropisu, vrácení finančních prostředků (nechci získat zpátky problematické zařízení od zřejmě nespolehlivého prodejce, přestože se snaží mi nedat na výběr)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2023 14:04, před rokem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Domníváme se, že pokud se výrobce vyjádřil, že věc je vadná, tak by měl být i soudní znalec téhož názoru.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Maďarsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2023 16:30, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.8.2023 17:36, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.