Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#6548Odmítnutí odstoupení od smlouvy po čtvrté reklamaci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 6 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
20.04.2015, před 10 lety

Tomáš Jelínek

Znění stížnosti

Dobrý den, 8.5.2013 jsem na pobočce O2 koupil MT značky Samsung. Čtyřikrát jsem tento telefon reklamoval:
1) problémy s SMS. Vyjádření: Poškozená struktura OS, záruční oprava přeinstalováním SW.
2) telefon po úplném vybití nejde nabíjet. Vyjádření: Vadná baterie, záruční vyměněna baterie.
3) znovu problémy s SMS. Vyjádření: Poškozená struktura OS, záruční oprava přeinstalováním SW.
4) problémy s SMS, než jsem stihl reklamovat, telefon nešel ani zapnout. Vyjádření: Poškozená struktura OS, záruční oprava přeinstalováním SW, problém s SMS se neprojevil.
Samozřejmě, že se nemohl projevit problém s SMS, protože telefon nešel ani zapnout a oprava spočívala v přeinstalaci SW, která dříve vyřešila i problém s SMS.

Při čtvrté reklamaci jsem žádal odstoupení od smlouvy, které mi bylo zamítnuto. S tímto postupem nesouhlasím, protože se jednalo o čtvrtou reklamaci zboží a třikrát byla provedena stejná oprava - přeinstalování software.

Nejdříve jsem se dohadoval s O2, kde jsem telefon koupil. Ti mě odkázali na vyjádření servisu VSP Data, kde mi řekli, že postupují podle pravidel Samsungu a ať pro přezkoumání kontaktuji přímo Samsung. Ze společnosti Samsung mi napsali pouze, že servis jednal správně a "...bohužel však nelze vyhovět Vašemu požadavku na odstoupení od kupní smlouvy, jelikož zde na odstoupení nevzniká nárok. Vzhledem k Vaším reklamacím není možné uznat 3 stejné či 4 různé potvrzené závady."
Prosím tedy o pomoc.
Děkuji
S pozdravem

Tomáš Jelínek


Produkt

Samsung Galaxy mini 2


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy, vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.4.2015 20:20, před 10 lety

Je-li v potvrzení o vyřízení reklamace uvedeno, že byla provedena záruční oprava, lze z takového potvrzení dovodit, že se jednalo o oprávněnou reklamaci, která byla řešena opravou. Přehrání softwaru je nutné považovat za záruční opravu, pokud v důsledku toho došlo k odstranění reklamované vady. Pravidla servisu nemohou být v rozporu se zákonem, který stanoví, že kupující má v souladu s § 622 odst. 2 občanského zákoníku právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Za opravu lze považovat i výměnu součástky či příslušenství věci.

Smluvním partnerem spotřebitele je prodávající a s tím je také nutné řešit odstoupení od smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.4.2015 20:47, před 10 lety

Hezký den,

pokud byly 4 reklamace uznány jako oprávněné tak, jak píšete výše, pak skutečně vznikl nárok na odstoupení od smlouvy a na výměnu zboží či vrácení peněz. Celou záležitost pro vás ráda prověřím, budu však potřebovat znát bližší informace, můžete mi podrobnosti a číslo alespoň jedné z reklamací zaslat zde: www.o2guru.cz/guru?

S pozdravem

Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.4.2015 21:01, před 10 lety


Tomáš Jelínek

Dobrý den,
děkuji, že se budete zabývat mým problémem.
Níže naleznete data, čísla reklamací a servisních zpráv.
30. 9. 2014 PAIN-830/1415, servisní zpráva SMG0025950
10. 1. 2015 PAIN-1308/1415, servisní zpráva SMG0035375
19. 2. 2015 PAIN-1459/1415, servisní zpráva SMG0038623
23. 3. 2015 PAIN-1581/1415, servisní zpráva SMG0041670
údaje pošlu i přes web, jak jste žádala.

S pozdravem
Tomáš Jelínek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.8.2015 14:10, před 9 lety

Prosíme spotřebitele o poskytnutí doplňujících informací o tom, v jaké fázi se stížnost nachází a o její případné uzavření

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
26.8.2015 15:17, před 9 lety


Tomáš Jelínek

Hodnocení:

Komentář: Ani po čtvrté reklamaci mi nárok na odstoupení od smlouvy nebyl uznán s odůvodněním, že byla žádána oprava, nikoliv posouzení závady. Sice jsem žádal pouze o odstoupení od smlouvy již při podávání reklamace, pracovník O2 ale udělal v protokolu chybu a zapsal opravu. Nevšiml jsem si toho při podpisu, dejme tomu, že to byla moje chyba.

Po měsíci telefon opět nebyl funkční, tentokrát nekomunikoval se SIM kartou. Takže 5. reklamace. Tentokrát jsem si dal pozor na správné vyplnění reklamačního protokolu a žádal posouzení. Po 14 dnech mi bylo oznámeno, že telefon byl opraven výměnou základní desky a mohu si ho vyzvednout. Na servisní zprávě bylo opět uvedeno, že byla provedena záruční oprava, kterou jsem nepožadoval a nebylo mi opět umožněno odstoupení od smlouvy. Telefon jsem odmítl převzít z reklamace.

Jako důvod neumožnění odstoupení od smlouvy uváděli, že záruka se na firmware telefonu nevztahuje a tudíž předchozí 3 reklamace nebyly oprávněné. Toto byla tedy údajně druhá uznaná reklamace (přestože na všech protokolech je uvedena věta: "Byla provedena záruční oprava.")

Po měsíci dohadování, telefonování s O2, servisem a Samsungem jsem se poradil s právníkem a poslal společnosti O2 pokus o smír před podáním žaloby. Během týdne mi vrátili peníze a zároveň sebrali všechny reklamační protokoly a účtenku od MT s tím, že udělají výjimku, ale nárok na ní jsem neměl. Náklady na reklamační řízení mi byly zamítnuty se slovy: "Dosáhl jste svého, tak už neotravujte."

Podle mého názoru došlo v případě reklamací k několika pochybením:
1) Pracovník O2 vyplnil protokol jinak než jsem požadoval.
2) Pokud není záruka uznána, nemělo by být se zbožím manipulován jinak, než je nezbytné k diagnostice závady. Vzhledem k tomu, že zařízení bylo opraveno, ztratil jsem možnost nechat závadu posoudit znalcem. Totéž platí i v případě, že jsem požadoval posouzení závady.
3) Firmware telefonu je jeho nedílnou součástí a tudíž by se i na něj měla vztahovat záruka. S firmwarem nebylo nijak manipulováno a byly instalovány pouze ověřené aplikace z Google play.
4) Poslední reklamace nebyla správně zdokumentovaná, O2 nemělo právo podmiňovat vrácení peněz tím, že odevzdám i reklamační protokoly a servisní zprávy (od kterých mám samozřejmě kopie)