Společnost


Apollo Multimedia s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#65481Reklamace vadné části

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 25 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.03.2023, před rokem

Romana Urxová

Znění stížnosti

Dobrý den,
Dne 7.3 23 jsem u této společnosti objednala dvouplotýnkový plynový vařič. Zboží jsem vyzvedla 9.3.23. Zásilka byla neporušena, řádně zabalená. Poté odvezla na chalupu mimo město, kde bydlím. Tam jsem pak sporák otevřela 11.3. A zjistila jsem prasklý menší hořák, kovová tvrdá část, kde je vidět, že je takto už od výroby. 12.3.23 jsem psala firmě email, kde se ptám, zda můžu reklamovat pouze tuto část, nebo musí celý spotřebič. Na jejich stránkách je, že se může po dohodě reklamovat pouze část výrobku, ale že vždy kontaktovat a domluvit se s reklamačním oddělením. To vše jsem udělala (Dobrý den, objednán dvouplotýnkový plynový vařič. Balíček přišel brzy, vše bylo v pohodě, ale po rozdělení jsem zjistila prasklý ten menší hořák. Nejdřív jsem myslela, že to nebude mít žádný vliv, ale zkusila jsem pustit plyn a tenhle prasklý hořák vždy pak blafne a přestane hořet. Jinak je vařič v pořádku a ráda bych ho měla. Je možné reklamovat pouze tuto část? Psala jsem už i email, kde jsem poslala také fotografie prasklého hořáku a i email, kde je natočené video.

Moc děkuji za odpověď

S pozdravem Černá Romana)
Bylo mi odpovězeno, že musím reklamovat u České pošty do tří dnů od převzetí. To už jsem zas byla zpět doma z chalupy a nebylo v mých silách se vracet pro spotřebič. Ale já nechtěla reklamovat zboží poškozené přepravou, ale klasická reklamace, kdy mám nárok na 24 měsíců.. Bylo mi odpovězeno
" Vážená paní,
















nerozumím otázce.



Reklamace zásilky u České Pošty je reklamací zásilky, ne hořáku, ani zboží.



Jedná se o postup dle zákona o poštovních službách.







O postupu Vás kolega informoval.



Lhůta po podání reklamace vypršela 13.3.2022, takže ji již podat nejde.



O čemž Vás kolega rovněž včas informoval.







Nevím, co byste chtěla nyní kam posílat.







Hořák lze teoreticky získat jako náhradní díl, což jsme poptali u dodavatele.



Ovšem rychlost jeho odezvy, dostupnost ani cenu nejsme schopni v této chvíli sdělit.



Předpokládám, že odpověď obdržíme v průběhu příštího týdne.
















Hezký den



F.S.
"
I já dále reagovala, ale podle jejich slov nemám na reklamaci nárok. Což se mi nelíbí

Tvrdý kov to jistě, je ale některé tvrdé kovy jsou bohužel také značně křehké.
FS
Od: ***
Odesláno: středa 15. března 2023 21:16
Komu: Reklamace Apollos
Předmět: Re: Re: Re: RE: Faktura ***

Nejsme odborníci, ale toto je výrobní vada. Protože hořák byl řádně zabalen, není to plast, je to tvrdý kov, který nemá šanci prasknout. Takže budu doufat, že distributor nebo výrobce se k tomu vyjádří kladně. Proto také jsem chtěla hořák poslat vám, aby jste to mohli posoudit ne jen podle fotografie. Bohužel nebylo v mých silách jet na chalupu pro vařič, abych posledních den podala reklamační na Českou poštu. Je mi jasně, že i vy postupujete podle nějakých pravidel. Kdyby to nemělo vliv na funkci, tak bych to snad ani neřešila, ale když sporák pustím s tímto poškozeným horakem, tak chvíli hoří a pak zhasne a uniká plyn na prázdno, což je průser. Takže se na tom vařit nemůže z bezpečnostních důvodů. Jistě chápete vy mě, o co mi jde. Budu ráda, když mě budete kontaktovat, jak zareagoval distributor.
Děkuji

S pozdravem Černá Romana

Původní zpráva:

---------- Původní zpráva ----------
Od: Reklamace Apollos
Datum: 15.03.2023 21:02:12
Předmět: Re: Re: RE: Faktura ***



Vážená paní Černá,






zda mohlo, nebo nemohlo dojít k poškození přepravou je věc, kterou posoudí právě přepravce. Není na nás, abychom toto hodnotili pouze na základě fotografie s naprostou jistotou.

Během přepravy mohou vzniknout nejrůznější poškození. Na základě předchozích zkušeností, takové poškození s dopravou nejspíše souvisí.



Pole VOP 6.4 a dalších souvisejících podmínek mělo dojít ke kontrole zboží bezprostředně po doručení a uplatnění reklamace.



Toto jste ale Vaším postupem znemožnila a my ani vy se tak nedomůžeme náhrady škody.

Vycházíme samozřejmě z předpokladu, že neodesíláme vadné zboží.

Stejně jsme hlásili škodu distributorovi a čekáme na jeho reakci.

Tyto informace je stejně třeba poslat doložitelnou písemnou formou.

Proto Vám vše sepisuji, stejně jako kolega předemnou.



Pokud by byla reklamace z Vaší strany řádně podána, postupovali bychom v souladu s vyjádřením Pošty. Pokud byste v podané reklamaci zaškrtla, že případná páva postupujete nám, mohli bychom rovnou pracovat na zajištění nového zboží.


Nyní musíme pouze počkat na vyjádření distributora.

Obávám se, že jeho reakce nemusí být vstřícná.

Pokud se nám podaří prokázat, že jde o výrobní vadu, dá se ještě něco udělat, abyste si nový hořák nemusela zajistit sama, když jste reklamaci odmítla a porušila VOP.

Nepředpokládám nějakou závratnou hodnotu té součásti, ale musím vše vyřídit v souladu se zákonem a obchodními podmínkami.



Je mi to líto, ale tímto se musíme řídit.



Hezký den


F.S.



Od:***

Odesláno: středa 15. března 2023 20:47

Komu: Reklamace Apollos

Předmět: Re: Re: RE: Faktura ***



Dobrý
večer,

Děkuji za odpověď, ale omlouvám se, ale já tomu tedy nerozumím. Já nedostala poškozený balíček, kde by se to poškodilo přepravou od České pošty. Ale zboží bylo poškozené nejspíš už od výrobce, jak je vidět na fotkách. Já jsem z Liberce a vařič jsem stejně měla
mimo Liberec na chalupě, takže ten poslední třetí den bych to nestíhala. Ale já jsem pochopila, že mám během 3 dnů právo reklamovat poškozené zboží přepravou. Ale toto není poškozené přepravou, ale už od vás to tak muselo být poslané. Takže mě šlo o to, jestli
můžu někam na reklamaci poslat pouze hořak, nebo celý vařič. Pokud by byl dostupný u vás nový, nepoškozený hořák, byla bych ráda. Kdyby tedy výrobce byl ochotný vám ho dodat.

Stále uvádím na sebe i telefonní kontakt, aby byla lepší domluva a mohli by jsme si to vzájemně vysvětlit.



S pozdravem Černá Romana

***



Původní zpráva:

---------- Původní zpráva ----------

Od: Reklamace Apollos

Datum: 15.03.2023 20:37:59

Předmět: Re: RE: Faktura ***








Vážená paní,
















nerozumím otázce.



Reklamace zásilky u České Pošty je reklamací zásilky, ne hořáku, ani zboží.



Jedná se o postup dle zákona o poštovních službách.







O postupu Vás kolega informoval.



Lhůta po podání reklamace vypršela 13.3.2022, takže ji již podat nejde.



O čemž Vás kolega rovněž včas informoval.







Nevím, co byste chtěla nyní kam posílat.







Hořák lze teoreticky získat jako náhradní díl, což jsme poptali u dodavatele.



Ovšem rychlost jeho odezvy, dostupnost ani cenu nejsme schopni v této chvíli sdělit.



Předpokládám, že odpověď obdržíme v průběhu příštího týdne.
















Hezký den



F.S.












Moc děkuji za pomoc, jak dál postupovat, bohužel mám obavu po přečtení recenzí na tuto firmu, že se nedomůžu ničeho.

S pozdravem Černá Romana


Produkt

Plynový vařič dvouplotýnkový RAVANSON K-02T objednávka ***


Požadované řešení

Výměna poškozeného dílu za nový , nebo vrácení části peněz na nákup tohoto dílu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.3.2023 10:20, před rokem

K poškození zboží během přepravy:
Vhodné zabalení zboží určeného k přepravě má zajistit prodávající. Prodávající tak odpovídá za stav zakoupeného zboží až do okamžiku převzetí kupujícím. Pokud by tedy došlo k poškození zboží způsobené přepravcem, jde na vrub prodejce. Spotřebitel následně může zboží reklamovat klasicky v e-shopu, kde jej zakoupil, nebo od smlouvy do 14 dnů odstoupit.

O poškození zásilky by spotřebitel měl informovat jak prodávajícího, tak přepravní společnost. Prodávají v každém případě musí prokázat, že zboží bylo doručeno bez vad. Spotřebitelům doporučujeme dokumentovat rozbalování balíků, aby se vyhnuli případným potížím s reklamací.

Více informací ohledně poškození zboží během přepravy nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9163/co-muzete-delat-se-zbozim-poskozenym-pri-preprave.


K odstoupení od smlouvy:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.


Pokud by již lhůta pro odstoupení od smlouvy uplynula, je možné zboží reklamovat:
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Jestliže prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.


V obou případech platí, že je možné podnikatele vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Jako sídlo podnikatele jsme dohledali následující adresu: Sluneční náměstí 2540/5, 158 00 Praha.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2023 16:52, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.8.2023 14:18, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.