Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zboží zakoupeno v internetovém obchodě v Ostravě 07.11.2014. Reklamace zahájena 25.02.2015 mým emailem. Reklamované zboží odvezeno dne 04.03.2015. Reklamace prý ukončena, ale zboží nedodáno zpět, dne 03.04.2015. Dne 08.04.2015 jsem odstoupil od smlouvy (email) a žádal vrácení peněz. Zboží nabídnuto firmou k dodání dne 16.04.2015. Dne 20.04.2015 jsem podal na poště Předžalobní výzvu na sídlo v Praze.
Záležitost jsem diskutoval s vašimi pracovníky.
televizor LG 47LB731
Protože jsem odstoupil od smlouvy - očekávám vrácení peněz.
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Dle rozhodnutí Nejvyššího soud pojmu „vyřídit“ použitému ve zkoumaném ustanovení odpovídají významově slova „urovnat“, „uspořádat“, popř. „vybavit“. Všem těmto výrazům je společné to, že ten, kdo v tomto smyslu jednal, docílil stavu, v němž se již nebude muset „vyřízenou“ věcí zabývat. S přihlédnutím k vysvětlenému významu použitého pojmu „vyřídit“ lze logickým výkladem daného ustanovení dojít k závěru, podle něhož přijal-li prodávající od spotřebitele, který jej kontaktoval, věc k reklamaci, pak k vyřízení reklamce dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat.
V tomto konkrétním případě by tedy mělo dojít zároveň i k odeslání zboží, aby prodávající docílil stavu, ve kterém se již nebude muset touto situací zabývat. Pokud tyto podmínky splněny nebyly, kupujícímu dle našeho názoru vzniklo právo na odstoupení od kupní smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.