Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V prosinci jsme si od této firmy koupili elektrický vozík - osobně v kamenné prodejně, zaplatili jsme hotově a máme veškeré faktury. V obchodě nám bylo řečeno, že zboží nemají na skladě, a že nám zboží pošlou domů. Po dvou měsících dohadování, aby nám poslali zaplavené zboží a jejich nekonečných výmluv, že zboží pošlou, jsme osobně přišli do obchodu a odstoupili od kupní smlouvy. Dostali jsme storno fakturu a bylo nám slíbeno, že peníze nám budou vráceny na účet do 3 dnů.
Samozřejmě jsme po týdnu nedostali nic, tak jsme jim napsali další email. Řekli nám, že na vrácení peněz mají 14 dnů a že nám do té doby peníze vrátí.
Dnes, 16.3., po 14 dnech od stornování objednávky jsme se jim snažili dovolat, ale už nezvedali telefon. Přesně po vypršení 14 dnů na vrácení peněz nám přišel email, že firma nyní připravuje a na sebe podá insolvenční návrh a že peníze zpět nedostaneme.
Obrátili jsme se na policii i ČOI, ale nejsme si jistí, jestli firma vůbec do insolvence půjde.
JuCad Phantom Black (titan) 2.0 elektricky vozik
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud byla uzavřena smlouva o koupi elektrického vozíku, je prodávající povinen zboží dodat v ujednaném termínu a kupující je povinen za zboží zaplatit kupní cenu a převzít jej. Jestliže k dodání zboží v ujednaném termínu nedošlo, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Po odstoupení od smlouvy je společnost povinna vrátit spotřebiteli všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijala, stejným způsobem.
Mimo to platí, že jednání zaměstnance společnosti na pobočce, který přislíbil vrácení peněžních prostředků do 3 dnů, je závazné pro společnost dle § 430 odst. 2 Občanského zákoníku.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Pro úplnost dodáváme, že společnost informovala, že na sebe v nejbližších dnech podá insolvenční návrh, o čemž byl spotřebitel ze strany společnosti informován. Jakmile bude insolvenční návrh podán, budeme informovat spotřebitele u otevřených stížností.
Prozatím spotřebitelé nemohou činit žádné kroky, avšak po zahájení insolvence je nutné svou pohledávku přihlásit, aby měl spotřebitel možnost se ke svým penězům dostat. V případě, že svou pohledávku do insolvence nepřihlásí, je poté šance na vrácení peněz zpět minimální.
Společnost se nyní dle insolvenčního rejstříku nachází v insolvenčním řízení (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=F7131A8B676AB7AAE05333F21FAC9F1D), přičemž spotřebitelé mohou přihlašovat své pohledávky. Lhůta pro podávání přihlášek činí 2 měsíce ode dne rozhodnutí o úpadku.
Formulář pro přihlášení pohledávky nalezne spotřebitel zde: https://portal.justice.cz/Justice2/Uvod/uvod.aspx.
Pokyny pro jeho vyplnění jsou dostupné zde: https://www.justice.cz/documents/18489/0/Prihlaska_pohledavky_pokyny.pdf/5af3dd64-d42c-4676-af68-3ef036adec63.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.