Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Od firmy StanderSP,zo.o. mi přišel v lednu 2023 neobjednaný dopis s holícím strojkem a fakturou. Strojek jsem doporučeně bezodkladně firmě doporučeně vrátil.Plus jsem dopisem s dodejkou žádal o bezodkladný výmaz mých osobních údajů z databáze společnosti a že společností s ní obchodujících. Doposud mě o tom nevyrozumněli. Místo toho mi dnes přišla SMS s vymáhanou částkou a s penálem. Takže moje další cesta bude směřovat na ÚOOÚ. Prosím o zamezení dalšího působení této firmě na trhu ČR. Zneužívaní marketingu,údajů a okradání slušných lidí.
Neoprávněné vymáhaní plnění za neobjednaný produktt
Prosím o zamezení dalšího působení této firmě na trhu ČR. Zneužívaní marketingu,údajů a okradání slušných lidí.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Doporučujeme spotřebiteli, aby možný závazek preventivně vypověděl společně s žádostí o vymazání osobních údajů o spotřebiteli. Ideálně doporučeným dopisem s dodejkou zaslaným společnosti Stander Sp. z.o.o., P.O.BOX 18, Praha 2, 120 00, jestliže tak ještě neučinil. V případě sporu bude mít v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Výpověď smlouvy, resp. odstoupení od smlouvy neznamená uznání jakéhokoliv závazku vůči společnosti.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údaj, jak i sám spotřebitel uvádí. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Jestliže spotřebitel smlouvu již vypověděl, doporučujeme mu kontaktovat neprodleně společnost Stander Sp. z.o.o., (nejlépe doporučeně s dodejkou) a upozornit ji na to, že spotřebitel od smlouvy odstoupil (popřípadě ji vypověděl), a proto není povinen částku uvedenou na faktuře (upomínce) platit.
Vzor pro odmítnutí zasílání neobjednaného zboží nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-3501/odmitnuti-zasilani-neobjednaneho-zbozi.
Více informací ohledně neobjednaného plnění nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9704/dtest-neobjednane-plneni-od-spolecnosti.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.