Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1) Na osobním vozidle značky Dacia Sandero Stepway došlo k závadě na palivového systému u LPG. Zjištěná vada zvyšující riziko požáru
2) Vozidlo jsem odvezl do autorizovaného servisu Louda a.s. kdy bylo vozidlo prohlédnuto a zjištěno poškození palivového systému u LPG
3) Zeptal jsem se, jak bude oprava dlouho trvat, ale bylo mi sděleno, že momentálně výrobce hledá řešení výrobní vady a termín není prozatím znám.
4) Podotýkám, že vozidlo je cca 15 měsíců staré, a proto jsem požadoval náhradní vozidlo se stejným pohonem tak, abych mohl využívat levnější palivo LPG. To mi bylo zamítnuto s tím, že vozidlo je pojízdné. Nehodlám akceptovat zvýšené náklady kvůli výrobní vadě výrobce.
5)Náhradní díl, který by celou situaci vyřešil je skladem, ale jeho instalaci zakazuje výrobce a čeká se tak nové modifikované díly, které by měly celou situaci vyřešit. Mým argumentem byl fakt, že jsem takto s vozidlem jezdil skoro zmíněných 15 měsíců, a tudíž nevidím důvod proč nenainstalovat tento komponent než výrobce dodá modifikované díly. Tento návrh mi byl také zamítnut. Jediným řešením je čekat na termín který není znám a mě vznikají vyšší náklady na provoz vozidla.
6) Závada je vedena v systému Rapex po číslem *** dle prodejce se jedná o modrý svolávací kód kdy není nutné kontaktovat spotřebitele
7) Nutno podotknout, že nová vozidla se prodávají se stejnou vadou!!!!!
8) Se stížností jsem se obrátil 17.3.2023 přímo na společnost Dacia (registační číslo ***)
Dacia Sandero Stepway
1) Vyměnit poškozený díl za skladový kus do doby než přijde výrobce s novým komponentem, který vyřeší celou situaci
2) Druhým řešením by bylo vyrovnat rozdíl v nákladech mezi palivy ( LPG a Natural 95)
3) Třetím řešením je bezplatné zapůjčení vozidla s pohonem na LPG
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Možnost poskytnutí náhradního vozu po dobu reklamace záleží na domluvě mezi společností a spotřebitelem. Může tak být učiněno např. výměnou za odsouhlasení delší doby vyřizování reklamace.
Domníváme se, že varianty požadovaného řešení jsou přiměřené.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti Renault Česká republika, a.s. prostřednictvím kontaktního formuláře, který je dostupný zde: https://www.renault.cz/kontaktujte-nas/stiznost.html.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.