Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#6554Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 dny 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.04.2015, před 10 lety

Kateřina Salačová

Znění stížnosti

Ráda bych Vás požádala o pomoc, jak postupovat v níže popsané skutečnosti s opakovaně neuznanou reklamací mobilního telefonu.
V měsíci únoru jsem poprvé navštívila pobočku operátora O2 s následujícím předmětem reklamace, kterým bylo nefunkční Wi-Fi připojení. Podotýkám,že tato skutečnost byla potvrzena zaměstnance pobočky a s žádostí o opravu byl telefon odeslán do servisu.
Po dvou týdnech byl telefon vrácen, že reklamovaná závada nebyla shledána. Z důvodu prázdné baterie nebyl telefon odzkoušen. Po nabití a následném odzkoušení, byla závada opět shledána. Zmíněnou závadu jsem opět reklamovala na stejném místě,kde zaměstnanec vyfotil obrazovku telefonu,aby bylo zřejmé, že závada s připojením trvá. Po dvou týdnech mi byl telefon opět vrácen že přístroj je v pořádku. Na pobočce jsem dala telefon nabít a se zaměstnancem jsme vyzkoušeli připojení, které bylo opět nefunkční.Zaměstnanec vypsal reklamaci na opravu,pořídil znovu fotografii obrazovky se závadou , že se nelze připojit a když se připojí tak signál je slabý, připojil také fotografie i svého telefonu, aby viděli, že jiný telefon signál má. Po dvou týdnech se telefon vrátil z opravy servisu s vyjádřením že závada neshledána. Na místě byl telefon opět vyzkoušený a závada se opakovala. Prodejkyně mi doporučila, ať počkám na vedoucí že neví jak má postupovat,že je možné řešení odstoupení od kupní smlouvy v rámci dobrých vztahu se zákazníky s konstatováním,že nelze tuto skutečnost považovat za reklamaci s odůvodněním "že není co reklamovat" když závada nebyla opakovaně shledána servisem a oni se musí řídit tímto vyjádřením. S odstupem dvou dnu došlo k setkání s vedoucí obchodu, které bylo završeno vyjádřením "že je ji to lito"ale že nelze toto považovat za reklamaci. Ikdybych tel. posílala 8x.
Vůbec si nestěžuji na postup pobočky O2,ale ráda bych se informovala na následující:
Má prodejce pravdu, když konstatuje že se nejedná o reklamaci?
Jak mám dále postupovat,když je přístroj stále v záruce ( už pouze 2měs.).
Je pravdou vyjádření vedoucí pobočky,že když si dám telefon posoudit soudnímu znalci,nemusí být přihlíženo k vyjádření a dojde k soudnímu sporu a společnost zde vyhraje,nebo je to jen zastrašování?
Na závěr bych dále konstatovala, že jsem věrnou zákaznici Několik let a výše popisována skutečnost ve mne vyvolala rozčarování.


Produkt

Samsung Galaxy S3 GT I9300 ser.č.RV1CC4LVD7V IMEI: 354245056164463


Požadované řešení

Žádám o výměnu nového přístroje.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2015 12:11, před 10 lety

V tomto případě je nutné si uvědomit, že za vyřízení reklamace je odpovědný prodávající, který se může spoléhat na posouzení servisu, ale následky z nesprávného rozhodnutí poté vůči spotřebiteli nese on. Nám nepřísluší posuzovat, zda je reklamovaná vada skutečně vadou, nicméně lze konstatovat, že pokud projev reklamované vady byl zaznamenám prodávajícím, který reklamaci přijímal a tato skutečnost je v reklamačním protokolu uvedena a doložena důkazními prostředky, měl by se s ní prodávající také v odůvodnění reklamace vypořádat.

Ze zákona nevyplývá povinnost společnosti respektovat znalecký posudek, je to pouze na jejím uvážení. Vzhledem k tomu, že znalcem může být jmenována pouze osoba, která má potřebné znalosti a zkušenosti z oboru, v němž má jako znalec působit, lze dovodit, že závěry předložené soudním znalcem by měly být správné. Jestliže znalecký posudek předložený spotřebitelem má všechny zákonem požadované náležitosti a obsahuje doložku znalce o tom, že si je vědom následků vědomě nepravdivého znaleckého posudku, postupoval by soud v případě soudního sporu při jeho provádění stejně, jako by se jednalo o znalecký posudek vyžádaný soudem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.4.2015 14:07, před 10 lety

Dobrý den,

reklamovaná závada se v servisním středisku posuzuje po provedení továrního nastavení a zde se závada technikům ani jednou neprojevila. Vyjádření autorizovaného servisního střediska je v tomto případě pro nás stěžejní.

V případě, že se u Vás závada stále projevuje, můžeme doporučit pouze reklamaci zařízení přes O2 prodejnu, případně využití znaleckého posudku. Osobně bych ještě doporučil vyzkoušet změnit typ zabezpečení na WiFi, na níž se závada projevuje (provedete v konfiguraci modemu/routeru).

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.4.2015 17:24, před 10 lety


Kateřina Salačová

Dobrý den, děkuji za brzkou odpověď. Závada na mém telefonu stále trvá. Po dobu opravy jsem měla zapůjčeny jiný telefon s kterým problém nebyl po celému bytu a síla signálu byla plno. Což bylo uváděno také do reklamačního protokolu. Jiného tel.s připojením na mé wi-fi také nemají. Telefon byl zkoušen i na wi-fi v prodejně. Což bylo hned první co prodejce udělal, aby neposílal funkční tel.zbytečně.
Nevím co dělat dál. Obávám se, že když pošlu znovu tel. do servisu bude se situace opakovat.

S pozdravem
Salačová Kateřina

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2015 14:06, před 10 lety

Pokud od zamítnutí reklamace neuplynula delší doba, je možné obrátit se na soudního znalce, který se bude v posudku zabývat existencí a povahou vady. Současně by se měl vyjádřit k samotnému odůvodnění reklamace. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.justice.cz. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.

Stížnost tímto považujeme za uzavřenou s nedosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.