Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
SPOLECNOST NATURAMED, MI BYLO DORUCENO 17.3.2023 K ZAPLACENI FAKTURY
CISLO ** CASTKA 199 KC POPLATEK 35 KC
ZADANA FAKTURA ME NEPRISLA, NIC JSEM SI NEOBEDNALA A NIC ME NEPRISLO.
RADA BYCH CHTELA VYSVETLENI. DEKUJI ZA KLADNE VYRIZENI.
ADRESA GRBAVCICOVA JARMILA **
BYLA BYCH RADA, KDYBY ME BYLO VYSVETLENO,
ZA CO MAM PLATIT, CO JSEM SI NEOBEDNALA , DEKUJI !!!
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal a které mu také bylo dodáno. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo a byl by doručen balíček, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nebyl uzavřen, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Pokud by však spotřebitel smlouvu o pravidelném zasílání zboží uzavřel, je třeba pro její zrušení odstoupit od smlouvy, popřípadě smlouvu vypovědět.
Od kupní smlouvy uzavřené na dálku (po telefonu, internetu) je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 2 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi. Jinými slovy, spotřebitel zboží odebrané před výpovědí smlouvy zaplatí a ponechá si jej. Po výpovědi smlouvy již není povinen jakékoliv zboží odebrat a platit.
Spotřebiteli doporučujeme taktéž kontaktovat společnost s žádostí o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Ideálně doporučeným dopisem s dodejkou. Společnost na svých webových stránkách uvádí za korespondenční adresu: U Smaltovny 625, 370 01 České Budějovice, popř. e-mail info@naturamed.cz.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Grbavčicová,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Rádi bychom Vás informovali, že naše společnost obdržela dne 17.1.2022 objednávku produktu OmegaMarine Forte+, kterou jste nám zaslala prostřednictvím našich webových stránek. Součástí této objednávky byla také aktivace věrnostního programu pravidelného zasílání za stále stejných výhodných podmínek. Přibližně měsíc před odesláním následující zásilky jsme Vám zasílali dopis s informací, že pro vás připravujeme další balení. Jelikož jsme z Vaší strany neobdrželi požadavek na zrušení odeslání této zásilky, produkt spolu s dárkem byl zaslán na Vaši adresu. Jestli o zásilku nemáte zájem, zašlete nám ji neporušenou zpět na naši korespondenční adresu NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o., U Smaltovny 625, 370 01, České Budějovice. Jakmile bude doručena zpět do našeho skladu, související pohledávka bude stornována. Rádi bychom Vás také informovali, že pravidelné zasílání bylo ukončeno.
Děkujeme za pochopení a přejeme Vám hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.