Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Kvůli mým zdravotním problémům(skončila jsem na vozíku a musela se přestěhovat do bezbariérového bytu)a oddělenému bydlení jsme si s manželem taky nechali notářem rozdělit majetek. Manžel měl jako já mobil od O2 (**) a protože neměl zřízený účet, platila jsem za něj vyúčtování jeho hovorů s tím, že mi částku předem předal v hotovosti osobně. Protože manžel zemřel v jeho domě sám, nebyl mu vystaven úmrtní list, jeho smrt řešila policie a datum úmrtí bylo následně stanoveno až rozsudkem soudu. Protože jsem neměla platný doklad o jeho úmrtí, platila jsem za manžela až do doručení rozsudku s určením data jeho smrti, který jsem O2 zaslala. Přesto mi opět vyúčtování hovorů za manžela bylo doručeno, dokonce s pohrůžkou zastavení služeb jako neplatiči.
Podávám proto stížnost na postup O2 při účtování hovorů mého manžela mé osobě a současně žádám, o navrácení mých plateb ve výši 3.508,86 Kč z titulu bezdůvodného obohocení O2 bez právního důvodu.
Mgr. Jarmila Božoňová
Prosím o vyřešení nesprávného postupu O2 a navrácení částky 3.508,86 Kč z titulu bezdůvodného obohacení.
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že úmrtím spotřebitele bude smlouva ukončena. Úmrtí je třeba věrohodně doložit. Dohodne-li se oprávněný dědic s O2 na užívání služeb, případně využívá-li aktivně služby i po smrti, přechází tím na něj účastnický vztah k dané službě.
Pokud však společnost nevěděla, že konkrétní telefonní číslo je užíváno jinou osobou (v tomto případě manželem spotřebitelky), nezanikla by smlouva úmrtím této osoby.
Smlouvu je však možné vypovědět. Spotřebitel může vypovědět smlouvu ohledně konkrétní služby. Při takovém postupu má jasně uvést, jakou službu chce vypovědět, jinak společnost nemůže jeho požadavek správně zpracovat. Neurčitá výpověď je neplatná. Zrušením jednotlivé služby není ukončen zbytek smlouvy. Ostatní sjednané služby zůstanou nedotčeny.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, mrzí nás projevená nespokojenost s účtovanou částkou. Pro zrušení služby z důvodu úmrtí majitele nám stačí doložit úřední záznam z Policie ČR nebo list o prohlídce mrtvého. V případě starších dluhů vzniklých na pevné lince nás prosím kontaktujte, předáme požadavek, abyste byla kontaktována kolegy z oddělení pohledávek a dostanete potřebné informace. S pozdravem Tomáš Sachr, Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.