Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Mám podepsanou smlouvu č. ** s E ON, na dodávku a montáž solárního systému a to od 12.1.2022 s termínem montáže nejpozději do konce roku 2022. Po několika urgencích na oddělení zákaznické péče a reklamací, vždy dostanu odpověď ve smyslu, že jsou přehlceni a podstupují moji stížnost konkrétnímu oddělení. Toto se děje od konce roku 2022. Nejen já mám pocit, že Eon zneužívá své pozice na trhu, stále uveřejňuje reklamu na dodávky a montáž solárních systémů, což je dle mého soudu klamavá reklama. V diskuzi pod reklamou na FB jsem se dočetl, že podvedených zákazníků jako já jsou desítky a to jen pod jednou reklamou. Případy uzavřených smluv i z roku 2021 a zaplacenou zálohou nejsou výjimečné. Co dál? Děkuji Prokeš
Ukázka komunikace z E ON z FB
Ivana Stupkova
Já jsem smlouvu uzavírala 10 měsíc 2021. A stále ještě nejsme připojeni. Popravdě doufám, že vše už proběhne snad do 1 měsíce. Každopádně za mě nedoporučuji, čekala jsem od tak velké společnosti nějaké lepší výsledky a další, že když je to Eon tak jednotlivé součásti eonu budou spolu spolupracovat a mají mezi sebou propojení, ale vůbec, co jsem si nevytelefonovala nebo sama nezjistila tak jsem nevěděla a na tom se to vše vždy zdrželo. Nikdo nikdy ani nedal vědět co bych měla třeba udělat nebo proč se to zastavilo. Pokud jsem se sama neozvala a ne zjišťovala proč se zas nic neděje tak mě nikdo ani nekontaktoval, že jim třeba chyby nějaké smlouvy nebo tak. Za mě hrůza.
Odpovědět1 t
Autor
e.on
Dobrý den, Ivano. Vaše zkušenost nás moc mrzí a za situaci se upřímně omlouváme. Pravděpodobně jste podepisovali smlouvu zrovna v době, kdy jsme byli zakázkami na fotovoltaiku zahlceni. Na přelomu let 2021 a 2022 se totiž situace na trhu úplně změnila – zkrachovali někteří dodavatelé energií a ceny elektřiny začaly růst. Lidé se proto začali o fotovoltaiku hromadně zajímat a poptávka několikanásobně vzrostla v podstatě ze dne na den. Na tak velký nárůst jsme nebyli připravení a narazili jsme na limity kapacit – jak našich, tak instalačních partnerů. Vzápětí k tomu navíc přibyl další problém, a to nedostatek součástek na trhu. Vaší smlouvu ráda ověřím, napište mi prosím do soukromé zprávy jméno zákazníka a adresu odběru. Děkuji, Alena
Odpovědět1 tUpraveno
Autor
e.on
Michal Martásek Dobrý den, Michale. Za tyto potíže se moc omlouváme. Skutečně tu máme skupinu zákazníků, kteří na instalaci čekají dlouho. Zákazníkům jsme vysvětlení sdělili a vyjádřili naši omluvu. Nyní se situace zlepšila a v nejbližší době budeme čekající zákazníky informovat o přibližném termínu instalace. Děkuji za pochopení. Veronika
Odpovědět1 t
Michal Martásek
e.on Nikdo vas nenutil vzít si tolik zakázek, to co tady píšete není žádná omluva, neni to nic pochopitelného... Je to jen váš problém, ke kterému se ani neumíte postavit čelem.
Odpovědět1 t
Martin Straka
Ivana Stupkova My objednáno v září 2021. Záloha zaplacena v květnu 2022. Dodnes není instalováno. Žádná omluva, žádná kompenzace. Katastrofální komunikace
Montáž solárního systému, včetně baterie, virtuální baterie a vyřízení státní dotace.
Rada jak E ON přimět k konkrétní odpovědi "kdy bude provedena montáž", případně zveřejnění přístupu E ON k zákazníkům a zabránění tak dalšímu liknavému přístupu této společnosti k zákazníkům. Za další se cítím podveden, protože suma peněz určená k platbě, mohla být 14 měsíců minimálně na úročeném účtu, za 14 měsíců by jiné firmy stihly montáž asi tak 5x a mimo to jsem připraven o zisk z nevyrobené energie.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.
Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.
Podle § 1818 Občanského zákona platí, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy a s tímto právem nelze spojit postih. Ujednání ve smlouvě, která tomu odporují, jsou zakázaná a nepřihlíží se k nim. Smluvní pokutu lze navíc sjednat se spotřebitelem pouze ve smlouvě, nikoliv v obchodních podmínkách, a to jen pro porušení povinnosti. Porušením smluvní povinnosti však nemůže být zákonný výkon práva, kterým je např. odstoupení od smlouvy.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
S ohledem na princip dobrovolnosti se společnost E.ON Česká republika, s. r. o. rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Stížnosti svých zákazníků řeší společnost pouze prostřednictvím útvaru Management Stížností (vedoucí pan Zbyněk Holoubek, zbynek.holoubek@eon.cz).