Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den reklamoval jsem zakoupené vozidlo u AAA České Budějovice na kterém se objevil problém s vysokou spotřebou oleje a i vytékání oleje pod auto,auto tedy jelo do servisu kde mi oznámili že auto bude mít nějakou skrytou vadu v motoru ale bez rozebrání že nejsou schopni s jistotou určit o jaký problém se přesně jedná a doporučili mi vůz dát na reklamaci jelikož by podle servisu pouhé přesné zjištění závady vyšlo zhruba na 25 tisíc. Zvolil jsem tedy to že jsem vůz odvezl na pobočku do Jihlavy jelikož to mám blíž a vzhledem k tomu že auto padalo do nouzového režimu byla to nejkratší cesta,do AAA na centrálu jsem volal 14.3. S dotazem jak to vypadá a nic mi neřekli, teď ale mám dopis ve kterém je uvedeno že již 9.3. Bylo rozhodnuto o zamítnutí reklamace ale v protokolu není uvedeno u jakou závadu se přesně jedná bez čeho oni nemohli danou věc uzavřít vůz jsem ještě neviděl a ani jsem nedostal žádnou informaci o tom že si vůz můžu vyzvednout. Rád bych touto cestou poprosil o radu jak teď postupovat jelikož s výsledkem reklamace nesouhlasím.
Vůz Volkswagen Scirocco 1.4tsi 118kw 2009
Původně jsem žádal opravu ale jelikož se mi chování Auresu nelíbí raději bych odstoupil od kupní smlouvy
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
V tomto případě by se také mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl (stav vozidla) podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy a prodávající by měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval, že stížnost byla vyřešena odkoupením vozidla zpět. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.