Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem od Letuska.cz letenku s panamskými Copa Airlines za cca 22.000,- Kč na léto 2020. Letecká společnost vystavila voucher za neuskutečněný let (covid). Ve lhůtě pro využití voucheru, kterou mi Letuska.cz sdělila a opakovaně potvrdila, jsem požádala o jeho využití. Letuska.cz to zamítla s argumentem, že se na voucher vztahují jiné podmínky, než jaké mi sdělovala a voucher již propadl. Po reklamaci teprve začali činit nějaké kroky a voucher oživili, bohužel těsně před lhůtou pro proletění. (Copa Airlines nelétají do Evropy, tudíž proletění není záležitost několika dnů.)
Letecká společnost na mé pokusy o přímou komunikaci nereagovala, jiný agent nemohl využití voucheru zprostředkovat.
Případ jsem konzultovala se Svazem českých spotřebitelů, podle něhož "Podle Všeobecných obchodních podmínek je bohužel odpovědnost Letušky jako zprostředkovatele vyloučena. ASIANA neodpovídá za vadné poskytnutí služby či její neposkytnutí, pokud je reklamována služba, kterou pouze zprostředkovala."
Dle mého názoru nastala chyba nikoli na straně letecké společnosti, ale na straně Letuska.cz tím, že mi poskytovali mylné informace o platnosti voucheru a pak předpokládali, že se spokojím s informací, že voucher propadl, a až do odeslání reklamace nijak nekonali.
Sdílím zkušenost se zprostředkovatelem neprůstřelně chráněným před odpovědností za vlastní chyby.
|
Tweet |
Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že voucher má platnost do 30.6.2022, měl by voucher do této doby skutečně platit. O expiraci voucheru musí být spotřebitel řádně a včas informován.
Společnost ASIANA je zprostředkovatel oprávněný k prodeji letenek a dalších souvisejících cestovních služeb společností provozujících přepravu nebo poskytující ubytování, pronájem vozů a další služby.
S ohledem na let přes Atlantik a to, že spotřebitelce nebylo umožněno voucher uplatnit na zarezervovaný let v květnu 2022, je měsíc a půl na uplatnění voucheru nedostatečný. Domníváme se tedy, že by spotřebitelka měla mít nárok na zpětné uplatnění voucheru.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.