Společnost


STARNET, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:25
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#65597Poplatky za ukončení smlouvy se Starnet S.R.O

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 22 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
20.03.2023, před rokem

Filip Zdeněk

Znění stížnosti

Dobrý den byli my společnosti Starnet doúčtovány poplatky za zrušení smlouvy.Přešel jsem k jinému poskytovateli.Po mém telefonickém kontaktu s tím že to platit nechci mi přišel tento email.

Dobrý den,

dovoluji si reagovat na Váš dotaz ve věci doplatku za ukončené služby na uvedené adrese. Po podaní písemné výpovědi začíná běžet 30 denní výpovědní lhůta, následující den, po jejím doručení. Ve výpovědní lhůtě zůstávají služby nadále aktivní a je tedy dopočítána částka za jejich úhradu již bez věrnostního bonusu 345.00 CZK. Dále je započítána částkla za deinstalaci 900,- Kč. Doplatek 30 denní výpovědní lhůty TV služba v tarifu Rodina originál za období 1.4.2023-2.4.2023 +20kč. Zohlednění aktuálně uhrazeného měsíce 3/23 10.7.159.218 -234kč

Bližší informace k tomuto naleznete v našich VOP. Níže zasílám seznam odborných úkonů, která jsou potřeba k deaktivaci IP:

- deaktivace Vaší IP adresy z našich aktivních prvků

- zrušení NAT pravidla v našem aktivním prvku

- zrušení Vašich služeb v našich systémech

- administrace spojená se zrušením služby

- zpracování mimořádného vyúčtování

- vyřazení z fakturačních sestav a statistických dat

Postup ukončení je tedy v souladu s VOP, které jsou nedílnou součástí každé smlouvy a o změnách jste vždy informováni předem. Poslední změna VOP vzešla v platnost od 1.7.2022.

Myslím si že je doplatek neopodstatněný.Můžete mi prosím pomoci?Děkuji Filip Zdeněk


Produkt

Internetové připojení a Televize Starnet


Požadované řešení

Nechci platit peníze za odstoupení od smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2023 09:13, před rokem

Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě. Během této doby je spotřebitel povinen za služby nadále platit, a podnikatel mu tyto služby musí nadále poskytovat.

Podle § 1818 Občanského zákona platí, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy a s tímto právem nelze spojit postih. Ujednání ve smlouvě, která tomu odporují, jsou zakázaná a nepřihlíží se k nim. Smluvní pokutu lze navíc sjednat se spotřebitelem pouze ve smlouvě, nikoliv v obchodních podmínkách, a to jen pro porušení povinnosti. Porušením smluvní povinnosti však nemůže být zákonný výkon práva, kterým je např. odstoupení od smlouvy.

V tomto případě se však jedná o vypovězení smlouvy, pro které platí odlišné podmínky. U výpovědi záleží, jestli šlo o smlouvu na dobu určitou nebo neurčitou. Pokud se jednalo o smlouvu na dobu určitou, ale byla uzavřena na více než 24 měsíců, považuje se za neurčitou (§ 63b odst. 1 Zákona o elektronických komunikacích). Pokud je na dobu určitou, bývá častá automatická prolongace, po které má spotřebitel možnost smlouvu vypovědět s výpovědní dobou max. 1 měsíc a poskytovatel jej o tom musí informovat (§ 63b odst. 5 ZEK).

Dále je možné vypovědět smlouvu bezplatně, pokud dojde k její jednostranné změně a navrhované změny pro spotřebitele nejsou výhradně přínosné, nejsou pouze administrativní povahy (např. změna sídla podnikatele) apod. Jediné, co musí v takových případech spotřebitel hradit je případné dotované koncové zařízení, pokud si jej ponechá (např. modem).

V případě, že byla smlouva uzavřena na dobu určitou a došlo k jejímu vypovězení před uplynutím této doby, byla by sankce možná jen v případě, kdy smlouva skončí do 3 měsíců ode dne uzavření, přičemž výše této sankce je omezená (§ 63b odst. 8 ZEK)

Jiná smluvní ujednání, která mají odradit od změny poskytovatele, nemají právní účinky. (§ 63b odst. 12 ZEK)

Výpověď je jednostranným právním jednáním a k ukončení závazku není nutný souhlas druhé smluvní strany.

Z výše uvedeného se tedy domníváme, že spotřebitel není povinen hradit poplatek za deinstalaci, pokud se nejedná o fyzické odpojení technikem, kdy by bylo možné požadovat účelně vynaložené náklady.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2023 08:19, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.9.2023 14:29, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.