Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#65600Záměna zboží ve schránce AlzaBoxu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.03.2023, před rokem

Michaela Čuříková

Znění stížnosti

Ve schránce Alzaboxu bylo pod kódem, který mi přišel do SMS, jiné zboží, než které jsem si přes internet objednala. Volala jsem na infolinku, kde mi řekli, že produkt mám vrátit do Alzaboxu pod číslem ASRE****** a že mě budou dále kontaktovat. Produkt jsem vrátila, ale dalšího postupu se mi nedostalo. Znovu jsem tedy druhý den volala na infolinku, během hovoru mi byly sděleny všechny lhůty, které na vyřízení mají ale informace o mojí zaplacené zásilce, jejíž cena byla v řádu tisíců, žádné. Následující den stále bez informace, proběhl další hovor přes infolinku, kde se paní divila, proč mi bylo její kolegyní založeno nové číslo ASRE****** jako "reklamace", chtěla poslat fotografii zaměněného produktu jako odpověď na e-mail, který mi obratem přišel. Fotografii produktu, který ve schránce byl, jsem zaslala. Opravdu nemá cenu srovnávat hodnotu zásilky s dětskou hračkou a Fitness náramek. Dalším e-mailem jsem navrhla řešení v podobě storna a vrácení peněz, s tím, že si zboží objednám znovu a přijde hned druhý den, než čekat na řešení chyby, která byla ze strany obchodníka, resp. dopravce. Zatím stále bez reakce/bez řešení.


Produkt

Amazfit Band 7 Black


Požadované řešení

Požaduji storno původní objednávky s vrácením peněz zpět na můj účet. Vážně mi přijde scestné čekat tolik dní na vyřízení chyby ze strany obchodníka, resp. dopravce a být bez zboží i mých peněz. Po potvrzení storna založím novou objednávku a produkt objednám znovu. Fitness náramek měl být dárek k narozeninám na oslavě, která už samozřejmě proběhla, byla bych ráda za návrh kompenzace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2023 09:40, před rokem

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Za vadu se považuje i plnění jiné věci. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel taktéž využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.

V tomto případě byla podána reklamace a spotřebitelka by tak měla vyčkat na její vyřízení. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.3.2023 09:35, před rokem

Dobrý den, děkuji za zprávu a společnosti Dtest za vyjádření.
Paní Čuříkové jsme v tuto chvíli již navrátili její finanční prostředky a to prostřednictvím refundace, na platební kartu. V rámci e-mailové komunikace také proběhla nabídka kompenzace. Prosím tedy o informaci, zda-li tímto bude možné spor případně uzavřít.
Děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělenípéče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
28.3.2023 10:24, před rokem


Michaela Čuříková

Hodnocení:

Komentář: Děkuji za vyřízení. Pracovníci na infolince svou práci opravdu nezvládli. Informací jsem se dožadovala hovorem x dní každý den i několikrát denně. Z případu je evidentní, kde se stala chyba, která se prostě stát může, ale šlo hned na začátku problému potvrdit informaci o vrácení finančních prostředků, abych nemusela na zboží čekat a ani nevěděla, jestli mi budou peníze vráceny.
Každopádně děkuji za vyřízení. E-mailem byl zaslán dárkový poukaz na příští nákup a peníze zpět mají přijít každým dnem.