Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Mám u této společnosti dvakrát vložený depozit , vždy, při zařizování internetu. Říkali, že po roce depozit vrátí, jeden termín je nyní březnový, 17.3.2023 je to rok a druhý květnový. Když jsem po roce zažádala o vrácení, prý jsem některé faktury platila se zpožděním. Mohu dohledat v internetovém bankovnictví, ale jsem z toho dost zklamaná a otrávená, poslední 2 faktury jsem určitě platila pozdě, záměrně, protože jsem je žádala, aby to tedy zaplatili z toho depozitu. Což se nestalo a nyní mi po roce vložení mých peněz, 2 000,- nechtějí vrátit, přestože jim měsíčně průměrně už dva roky platím za dva internety 900,- a vše mají zaplacené, nedlužím jim ani korunu a oni mi devalvují moje peníze. To samé se obávám nastane i při žádání depozitu v květnu, dělají si se mnou co chtějí, zamítneme, no a co jsi nám jedno kliente. Jsem z toho velmi zklamaná. Pokud mi pomůžete tyto potíže se společností vyřešit, budu ráda. Argument, že tam ty depozity budou nadále mít, neobstojí, jelikož jim dlouhodobě vše platím, je to sprosté chování z jejich strany, obrovská nevstřícnost a arogance vůči klientovi, řekla bych, že kdybych věděla, jak šikanózní průběh bude mít spolupráce s O2, nikdy bych jim neplatila žádný depozit.
S pozdravem,
Lenka Lánská
Dvakrát zřizování internetové služby, internet optický HD 250 s O2 TV - Praha 4,optický internet HD 250 s O2 TV Janovice nad Úhlavou
Požaduji vrácení 4 000,-.
|
Tweet |
Jestliže je něco označeno jako "depozit" nebo "záloha", nejedná se ze zákona o propadnou částku - společnost je oprávněna ponechat si část vratné kauce (případně celou) pouze v případě, že k takovému jednání je dán objektivní právní důvod. Spotřebitel má právo na to, aby mu byly oznámeny a prokázány důvody, pro které mu společnost nevrátila část vratné kauce (resp. celou kauci). Pokud tyto důvody nejsou dány, resp. nejsou relevantně podloženy, mohlo by se jednat ze strany společnosti o tzv. bezdůvodné obohacení. Úprava bezdůvodného obohacení se nachází v § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Jestliže spotřebiteli společnost přislíbila depozit vrátit, mělo tak být společností učiněno. Obecně totiž platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu své pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje dle § 166 Občanského zákoníku.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, mrzí mě, že nejste spokojena s řešením vrácení depozitu. Podmínky vrácení jsou u každého depozitu jiné a řídí se určitými pravidly. Jedním z nich je i Vaše kreditní třída a skutečnost, zda nemáte aktuálně žádnou pohledávku po splatnosti. Pokud máte zájem o prověření možnosti vrácení depozitu, kontaktujte nás prosím prosřednictvím některého z našich kanálů viz https://www.o2.cz/osobni/kontakty. S pozdravem Tomáš Sachr, Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.