Společnost


Československá obchodní banka, a. s.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#65617Zadržování peněz při převodu z vkladní knížky Poštovní spořitelny ČSOB na ČSOB

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.03.2023, před rokem

Zdeňka Pirnerová

Znění stížnosti

16.12.22 jsem podala výpověď z vkladní knížky Poštovní spořitelny ČSOB s 3mesicni výpovědí. 17.3.23 jsem na pobočce České pošty Prahy 10 ve Sportovní ulici podala žádost o převedení peněz na můj BÚ u ČSOB. Jedná se o 715 tisíc. Domnívala jsem se, že je to záležitost na max 3 dny. Na reklamaci u České pošty mi bylo řečeno, že se jedná o zrušení vkladní knížky s měsíční lhůtou. Na mé rozhořčení paní mě doporučila dotázat se na informační lince ČSOB, že pošta již zrušení vkladní knížky poslala poštou na ČSOB. Na informační lince ČSOB mi bylo sděleno, že Poštovní spořitelna ČSOB je pouze obchodní značka a s ČSOB jako takovou nemá nic společného. A že oni informaci o mé vkladní knížce nemají. Domnívám se, že jsem byla oklamána. Kdybych měla dojem, že se jedná o 2 různé společnosti peníze bych si vybrala. Teď si ovšem nejsem jistá, jestli by mi je na přepážce 17.3. vyplatili. S penězi jsem počítala na stavební práce v právě probíhající rekonstrukci RD. Na lince ČSOB jsem se dozvěděla že nejdříve je mohu očekávat 4.4. po uplynutí 12 pracovních dní. Samozřejmě, kdybych si peníze převedla na spořicí účet, za 14 dní při 6% úroku by mi byla připsána částka, kterou mi banka nebo pošta jistě nevyplatí. Vlastně fakticky by mi zajímalo, kdo právě nyní mé peníze vlastní, když já to nejsem.


Produkt

Vkladní knížka s 3mesicni výpovědní lhůtou


Požadované řešení

Okamžité převedení peněz na můj účet, který jsem uvedla v protokolu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2023 12:52, před rokem

V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že ČSOB umožňuje vést vkladní knížku bez výpovědní doby nebo s výpovědní dobou. Sjednáním výpovědní doby je vkladatel zavázán částku každého výběru písemně předem vypovědět. Při založení vkladní knížky může uvést výpověď přímo v žádosti o založení, později o výpověď žádá na pobočce České pošty.

Výpovědní doba začíná plynout dnem podání výpovědi vkladu a končí uplynutím počtu měsíců, na který byla sjednána, a to dnem, který se svým číslem shoduje se dnem, kdy byla výpověď vkladu podána. Není-li takový den v měsíci, kdy výpovědní doba uplyne, připadne poslední den této doby na poslední den tohoto měsíce. Toto období se nazývá obdobím „plynoucí výpovědi vkladu“.

Ode dne následujícího po uplynutí výpovědní doby začíná období účinnosti výpovědi vkladu, které trvá 3 měsíce. V období účinnosti výpovědi lze vypovězený vklad vybrat i po částech. Po uplynutí tří měsíců účinnost výpovědi vkladu zaniká.

Pokud tedy spotřebitelka splnila všechny podmínky, měl by jí být výběr vkladu umožněn.

V rámci mimosoudního řešení sporů se majitel základního platebního účtu může obrátit na Finančního arbitra ČR, se sídlem Legerova 1581/69, 110 00 Praha 1, www.finarbitr.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2023 15:52, před rokem

Spotřebitelka nás informovala, že byla stížnost dnes (23. 3. 2023) vyřešena a peníze má již na účtě. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.