Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Dne 27.3. jsem si v německém e-shopu objednal zboží. Doručení přes DHL, která si v ČR v tomto případě vybrala jako partnera společnost PPL s.r.o. Platba byla provedena předem v celé výši.
Zboží jsem dodnes neobdržel, a to i přesto, že PPL poskytuje jak DHL tak e-shopu nepravdivé informace o tom, že se zboží snažila doručit. Vzhledem k tomu, že do společnosti PPL se nedá v rozumné době dovolat na modrou-bílou linku, a já skutečne nechci mimo můj tarif platit za čekání na operátora, poslal jsem jim několikrát dotaz/žádost o doručení. Vyžádali si ode mě číslo mého telefonu i dobu, kdy mi mají zásilku doručit, ale nikdo zásilku v udané době nedoručoval ani mi nikdo nevolal. Odpovědi i v rámci jednoho dne jsou natolik rozporuplné, že v PPL viditelně levá ruka neví, co dělá pravá - 17.4. 13:59 jeden e-mail - "Zásilka bude poslána zpět odesílateli" - 17.4. 15:33 druhý e-mail - "Vaše zásilka byla zadána na doručení v pondělí 20.4.2015. Telefonní kontakt na příjemce byl zadán do systému PPL." Včera opět nic nepříšlo a mě došla s PPL trpělivost. Ani slovo omluvy, ani slovo vyvětlení.
PPL zásilku obdržela 9.4. Dnes máme 21.4. Koloběžka je opravdu rychlejší.
DHL parcel number - 323600688337
Doručení zásilky, vysvětlení důvodu zdržení a omluva.
|
Tweet |
Za včasné doručení ve vztahu mezi podnikatelem a spotřebitelem odpovídá podnikatel, protože povinnost dodat je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Pokud se prodávající zaměřuje na českého spotřebitele, smlouva se řídí českým právem. Vzhledem k tomu, že poštovní, případně zasílatelskou smlouvu uzavíral prodávající, ten je také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou. Další možností je podat stížnost přímo společnosti vztahující se k uvádění nesprávných informací.
Společnost PPL CZ s.r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.