Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, včera mi paní po telefonu nabízela holící strojek značky Gucci. Paní mi oznámila, že hovor je monitorován a že mi zdarma zašlou strojek zdarma, pouze zaplatím poštovné 149,- Kč. Po skončení hovoru, jsem si na internetu našel, co je tato firma zač a nestačil se divit. Hned jsem zavolal na jejich zákaznickou linku, kde mi paní oznámila, že to není možné bez zákaznického čísla a musím počkat až mi balík přijde a že potom mám neotevřený balík poslat zpátky. Díky informacím z této stránky jsem vytvořil Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy a chystám se jej zaslat doporučeně s dodejkou na adresu společnosti. Chci se pouze zeptat, zda-li musím čekat až přijde první balíček na částku 149,- Kč, a teprve pak odstoupit od smlouvy? Nebo můžu Oznámení odeslet již dnes? Za odpověď předem děkuji.
Holící strojek Gucci
Chtěl bych okamžitě zrušit objednávku, aby mi nepřišel balík, za který bych musel platit
|
Tweet |
Zákon nestanoví formální požadavky za účelem odstoupení od smlouvy. Společnost tedy nemůže podmiňovat účinnost odstoupení sdělením zákaznického čísla. Přesto, že je soukromé právo založeno na zásadě bezformálnosti a odstoupit lze i jinou formu než písemnou, doporučujeme spotřebiteli, aby z důvodů předběžné opatrnosti zaslal odstoupení doporučeně, nejlépe s dodejkou na adresu společnosti (Westerfield Int. AG, PO Box 18, 120 00 Praha 2). Kopii odstoupení a doklad o doručení by si spotřebitel měl uschovat.
Spotřebitel má ze zákona právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Pokud lze odstoupit po převzetí zboží, není zde dán důvod, aby nemohl být použit výklad a maiore ad minus a umožnit spotřebiteli odstoupení i před převzetím zboží. Tento názor potvrzuje i preambule směrnice v b. 40, která je podkladem české právní úpravy. V případě kupních smluv by lhůta pro odstoupení od smlouvy měla skončit 14 dní ode dne, kdy spotřebitel či třetí strana jiná než přepravce, která byla určena spotřebitelem, získá zboží do fyzického držení, přičemž před získáním zboží do fyzického držení by měl mít spotřebitel možnost uplatnit právo odstoupit od smlouvy.
Společnost se nám bohužel nepodařilo kontaktovat, nemůžeme tedy zprostředkovat kontakt mezi spotřebitelkou a společností. Stížnost jsme z tohoto důvodu nuceni uzavřít. Má-li spotřebitel další otázky týkající se doporučení vhodného postupu, může kontaktovat naši poradenskou linku na telefonním čísle 299 149 009.