Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
s firmou jsem podepsal smlouvu o instalaci FVE 17.3.2022 , montáž proběhla jen částečně a to během prvního týdne v červnu 2022. Od té doby proběhla 2x revize a několik návštěv jejich pracovníků. Do dnešního dne nedošlo k naplnění jejich závazku. S firmou se jen těžko komunikuje. Termín dokončení nejsou schopni stanovit.
Montáž FVE + vyřízení všech náležitostí ( dotace, připojení)
Dokončení díla
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo (instalace fotovoltaické elektrárny). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.
Pokud nebylo dílo uskutečněna ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému splnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu společnosti: Jurečkova 643/20, 702 00 Ostrava.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (popř. k vrácení peněžních prostředků po odstoupení) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Domníváme se, že v tomto případě by měl mít spotřebitel nárok přinejmenším na přiměřenou slevu (v případě zprovoznění), případně i náhradu škody vzniklou nefunkčností elektrárny.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Se společností FG Energy s.r.o. dle insolvenčního rejstříku bylo dne 11. 5. 2023 zahájeno insolvenční řízení. Věřitelé jsou oprávněni od zahájení insolvenčního řízení uplatnit své pohledávky v takovém řízení přihláškou, a to i v případě, že insolvenční soud ještě nezveřejnil výzvu k podávání přihlášek.
Spotřebitele upozorňujeme, že ode dne rozhodnutí o úpadku, ve kterém soud věřitele vyzývá k přihlášení svých pohledávek, běží lhůta 2 měsíců pro přihlášení pohledávek, přičemž k pozdnímu podání se nepřihlíží. Rozhodnutí o úpadku bylo zveřejněno 31.7. v insolvenčním rejstříku. Spotřebitelům tedy doporučujeme, aby uplatnili své pohledávky v insolvenčním řízení.
Přihlášku pohledávky lze podat pouze na formuláři, který je zveřejněn na adrese isir.justice.cz a na webových stránkách Ministerstva spravedlnosti včetně pokynů pro jejich vyplnění spolu se vzorově vyplněným formulářem (https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR).
Insolvenční rejstřík je veřejně přístupný pro každého. Dlužníka jakožto právnickou osobu pak lze dohledat podle názvu firmy, popřípadě jejího identifikačního čísla (IČO). Soud, správce ani sám dlužník nemá povinnost informovat své věřitele. V insolvenci se veškerá rozhodnutí a výzvy zveřejňují pouze elektronicky.
Jestliže spotřebitel neuplatní svou pohledávku včas, možnost získání peněz zpět je minimální.
Odkaz na insolvenční rejstřík pro podrobnější informace: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=F6FE9307F932069FE05333F21FACBFB0
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Firma stále nedostála svým závazkům. Nyní se dle mého názoru snaží z firmy dostat poslední finance skrze insolvenci a firmu LIFT UP... (pohledávka za 90 mil. to je vtip??) Smutné že nám STÁT není schopen pomoci a lidi zodpovědné za cílené vytunelování potrestat. A ještě navíc rozjíždějí ten samý podvod v jiných státech EU jakoby nic. Je mi zle.
Děkujeme spotřebiteli za poskytnuté vyjádření.
Jestliže spotřebitel uplatnil své právo a přihlásil pohledávku, bude tato pohledávka uspokojena v souladu se zákonem, který mimo jiné stanoví pořadí uspokojování přihlášených pohledávek.
Stížnost ponecháváme přeřazenou na spotřebitele, aby mohl o vývoji řízení informovat, případně stížnost uzavřít.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.