Počet nahlášených stížností: | 168 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
I přesto, že jsem zboží poslala zpět dle instrukcí dodavatelské firmy, dosud mi nepřišly peníze na účet. Níže zasílám komunikaci s firmou.
Komu:
info@winscroll.cz
Fwd: Re: Vrácení peněz Hana Panušková
Dobrý den,
opět Vám píšu, vrácené zboží dle sledování zásilky bylo u Vás předáno dne 3. února 2023 !!!!!
Myslím, že bylo dost času na vrácení peněz na můj účet. Žádám tímto o nápravu a zaslání
na účet ***.
---------- Původní e-mail ----------
Od: hana panuškova <***>
Komu: info@winscroll.cz
Datum: 7. 2. 2023 13:23:17
Předmět: Re: Vrácení peněz Hana Panušková
dobrý den,
zasílám potvrzení odeslání zboží.
Žádám o vrácení peněz na účet ***
sledovací číslo zásilky: ***
Děkuji za vyřízení
H.Panušková
---------- Původní e-mail ----------
Od: WinSCROLL
Komu: ***
Datum: 19. 1. 2023 11:37:37
Předmět: Vrácení peněz Hana Panušková
Ahoj Hana Panušková,
Vaše žádost o náhradu byla doručena.
Produkt je nutné vrátit v naprosto stejné podobě, jako byl odeslán. Musí být zabalen v originálním obalu a nesmí být nijak poškozen. Prodejce má právo na pečlivou kontrolu produktu, na nějž byla podána stížnost, a v případě nesplnění uvedených podmínek může stížnost zamítnout a proces zastavit.
Proces stížnosti začíná ihned, jakmile produkt obdržíme ve skladě a řešení stížnosti může trvat až 8 dní.
Aby byla stížnost úspěšná, pošlete nám také e-mail s požadovanými informacemi:
- Fotka produktu, který vracíte
- Potvrzení o zaslání balíčku na naši adresu
- Sledovací číslo zásilky
Přikládáme dokument ve formátu .pdf, který je nutné vytisknout a přidat k balíku.
Zpáteční adresa:
BOROTREND D.O.O.
Habatova ulica 20
1236 Trzin
SI - Slovenia
S pozdravem, WinSCROLL =)
Kalhoty, písková barva
vrátit peníze za zboží
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.