Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dnes (22.3.2023) jsem jel os. vlakem z Plzně do Domažlic (odjezd 10:20). Ve vlaku jsme byli (cestující) informováni paní průvodčí o výluce mezi Stodem a Staňkovem. Zkráceně: že mezi těmito stanicemi jede náhrada ve formě autobusu. Autobusy čekaly ve Stodě dva s téměr shodným označením. Nastoupil jsem do "zastávkového" a tím pádem mi ve Staňkově čekající vlak ujel.
1. Měla na to upozornit již paní průvodčí.
2. Má to být jasně označeno na autobusech např.:
"Pro cestující dále do Domažlic" a "pouze do Staňkova bez návaznosti na vlak"
Je dost pravděpodobné, že pan asi výpravčí to převážné skupině přestupujících sdělil, ale já jsem byl několik metrů dále a nic z toho jsem neslyšel. Jel tím nevhodným autobusem se mnou ještě jeden cestující, kterému vlak také ujel.
Považuji to za hloupý nedostatek, prosím o nápravu.
Nejsem jasnovidec.
Děkuji, F. Šilar.
Je již v popisu stížnosti.
|
Tweet |
Dle dostupných informací sestava plánu výluk je výsledkem koordinované práce odborných složek Správy železnic, které pečují o bezpečné a bezporuchové provozování rozličných částí železniční infrastruktury (kolejí, trolejového vedení, zabezpečovací zařízení atp.). Součástí sestavy plánu výluk je i jejich časová koordinace tak, aby dopad výluk neovlivnil provoz vlaků osobní i nákladní dopravy nad přiměřenou míru. Dopravci, kteří provozují své vlaky na tratích zasažených omezením provozu, následně zajišťují náhradní dopravu za zrušené vlaky.
Domníváme se, že by i přes upozornění výpravčího měl spotřebitel v případě nastoupení do "zastávkového" autobusu stihnout navazující spoj, jelikož pokud by na zastávkách po cestě z výchozí stanice, kde začíná výluka, nastupoval jiný cestující, máme za to, že by mu měl být taktéž umožněn přestup na navazující spoj.
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.