Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Na začátku září jsem odjela na 4 měsíce do zahraničí, z toho důvodu jsem se rozhodla zrušit tarif na svém mobilním čísle u společnosti Vodafone. Bohužel kromě toho bylo zrušeno i celé moje číslo, což jsem ovšem nevěděla, dokud jsem se nevrátila do ČR (24.12.2022). Okamžitě jsem situaci začala řešit mnoha hovory s Vodafone linkou, kdy mi vždy bylo přislíbeno, že "situace bude vyřešena do týdne, dostanete SMS". Skrze linku jsem také podala reklamaci, na konci ledna, která byla téměř okamžitě zamítnutá, aniž by mě o tom kdokoli informoval.
17.03. jsem opět kontaktovala kontaktovala Vodafone, kdy jsem byla informována, že “moje” číslo už je prodané. Zkusila jsem na něj tedy zavolat a zjistila jsem, že pán jej aktivoval zhruba před třemi dny – 14.03. Téměř 3 měsíce nebyl nikdo z Vodafone schopný stáhnout číslo z oběhu.
Kontaktovala jsem reklamační oddělení, které mi sdělilo, že už uplynuli 2 měsíce od zrušení a že nemohou nic dělat, ani mi vrátit kredit, který propadl zrušením.
Ráda bych získala zpět propadlý kredit + kompenzaci za spojené potíže a ztrátu čísla
|
Tweet |
Zrušení telefonního čísla je možné provést pouze na základě přesně vymezených smluvních podmínek. Plní-li spotřebitel své povinnosti, které mu plynou ze smlouvy, v zásadě mu operátor nemůže svévolně zrušit telefonní číslo, pokud ho o to spotřebitel výslovně nepožádá.
Takové jednání operátora by mohlo být porušením jeho smluvní povinnosti. Vznikne-li porušením smluvní povinnosti škoda, má spotřebitel možnost žádat její náhradu (§ 2913 občanského zákoníku). Primárním způsobem náhrady škody je uvedení do původního stavu - tj. obnovení čísla společně s kreditem.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad, který je příslušným orgánem pro mimosoudní řešení sporů vyplývajících ze smluv uzavíraných mezi spotřebitelem a operátorem. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, paní Žišková, kvůli ochraně osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran. Ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Pokud jste však již záležitost řešila reklamaci, věřím, že na základě této reklamace kolegové celou situaci důkladně prověřili a zkontrolovali. Považujte toto stanovisko za konečné.
Podle článku IV. platného Reklamačního řádu, upravujícího reklamace telekomunikačních služeb, musí účastník jakékoli reklamace uplatnit bez zbytečného odkladu, a to nejpozději do dvou měsíců od poskytnutí vadné služby, jinak nárok zaniká. Uvedenou lhůtu stanoví také platný zákon o elektronických komunikacích č. 127/2005 Sb. Podmínky pro předplacené karty naleznete na našich stránkách https://www.vodafone.cz/_sys_/FileStorage/download/2/1418/vseobecne_podminky_prepaid.pdf. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.