Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Bohužel nastala situace kdy nebyl dostatek financí splácet express půjčku.(zbývalo splatit 70 000 Kč) Věc byla předána inkasní společnosti Fincollect SE. Samozřejmě jsem tuto společnost ihned kontaktoval s tím že nemám na zaplacení dluhu jednorázově a požadoval jsem splátkový kalendář. Společnost mi asi za 2 týdny odpověděla že to možné je ale věřitel požaduje zaslání částky 10 000 Kč jako jistinu. Po zaplacení jistiny jsem čekal na vyjádření inkasní společnosti která věc schválně zdržovala. (Úrok z prodlení byl ve prospěch oné společnosti.) Posléze jsem byl kontaktován společnosti že věřitel záda prvotní splátku 4500 Kč kterou jsem opět zaslal. Po týdnu se mi společnost opět ozvala že dlužím 71 tisíc a nějaké drobné. Společnost schválně zdržuje možnost domluvit se s věřitelem na splatkovem kalendáři jelikož se obohacují na vzniklých úrocích.
Informovat veřejnost o této společnosti.
|
Tweet |
Jestliže se spotřebitel chtěl s věřitelem domluvit na splátkovém kalendáři a věřitel požadoval pro zřízení splátkového kalendáře jistinu, kterou spotřebitel následně uhradil, máme za to, že úroky z prodlení nelze v tomto případě po uhrazení jistoty po spotřebiteli požadovat. Dle § 1968 občanského zákoníku dlužník není za prodlení odpovědný, nemůže-li plnit v důsledku prodlení věřitele, přičemž platí, že inkasní společnost jedná za věřitele.
Spotřebiteli doporučujeme kontaktovat věřitele ohledně vzniklé situace a rozporovat výši dluhu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.