Společnost


PAVLAS TRUST s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#65685STK - objednán 13.6.2022 8h

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 19 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.03.2023, před rokem

Zbyhněv Zientek

Znění stížnosti

Před rokem jsem se řádně objednal s mým autem Fiat Idea v autorizovaném Fiat servisu v Chlebovicích na STK. Byl mi dán termín dne 13.6.2022 v 8h.
Týden před termínem mi prasklá pravá pružina podvozku poškodila pneumatiku. Po telefonické konzultaci jsem odtah vozidla zařídil na stanovený termín. 13.6.2022 v 8h byl FIAT IDEA SPZ *** i s doklady v sevisu Pavlas Trust v Chlebovicích. Zakázka byla otevřena 17.06.2022 v 10:40.
V červenci 2022 mi telefoncký oznámili, že při manipulaci mi poškodili přední sklo. Datum otevření
zakázky 29.07.2022 8:45. Vše jsem nahlásil pojišŤovně ČSOB. 1. srpna 2022 8:19 mi byla doručena výzva k doložení dokumentů k události č. *** s datem vzniku 28.7.2022 od ČSOB.
Dostavil jsem se do servisu auto bylo v katastrofálním stavu a odmítl jsem je převzít. STK nebyla provedena! V lednu 2023 jsem se obrátil na ČOI sp. zn. ***. ČOI mi doporučila od smlouvy odstoupit a na základě jejího zániku požadovat po Pavlasovi vrácení vozidla.
Dostavil jsem se 17.1.2023 do Chlebovic. Pavlas mi bez okamžitého zaplacení faktur
ve výši 22 655,00 Kč za pružinu a pneumatiku a 13 646,00 Kč za přední sklo a od ČSOB dostal 4 500 Kč odepřel přístup k autu. Požadoval po mně klíče od auta - ty svoje někde ztratil. Převzal jsem pouze TP s datem STK 8.9.2022 s tím, že jinde by mi to neprošlo! Faktury mi poslal na :adresu. 8.2.2023 jsem mu zaslal Nabídku na odprodej osobního motorového vozidla což odmítl.
16.3.2023 mi JUDr. Zbyněk Lakomý, advokát zaslal Předžalobní výzvu na zaplacení částky 31.801 Kč. Včera 22. jsem vše oznámil na policii Třinec.


Produkt

Osobní automobil KOMBI FIAT IDEA 1.4. I.E. Typ 350 barva 132 Červená metalíza objem 1.368ccm TZ29.09.2004


Požadované řešení

Odkup osobního motorového vozidla p.zn ***


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2023 14:15, před rokem

K opravě pružiny a pneumatiky:
Jestliže se spotřebitel se společností domluvil na pořízení STK, přičemž aby auto mohlo získat STK, musel podnikatel opravit prasklou pružinu a pneumatiku, o čemž informoval spotřebitel a spotřebitel s takovou opravou souhlasil, je spotřebitel povinen takovou opravu podnikateli uhradit.

K poškození předního skla:
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

V tomto případě škodu bude hradit podnikatel, který měl vozidlo opravit, a nikoli spotřebitel.

K předání auta spotřebiteli:
Dle § 1395 občanského zákoníku může podnikatel osobní auto spotřebitele zadržet k zajištění splatného dluhu spotřebitele. Po zadržení cizí věci by měl podnikatel vyrozumět dlužníka o tomto zadržení a jeho důvodu. Má-li věřitel (podnikatel) věc u sebe na základě smlouvy uzavřené v písemné formě, vyžaduje i vyrozumění písemnou formu [§ 1397 odst. 1 občanského zákoníku]. Zadržovací právo zanikne zánikem zajištěného dluhu, tedy jeho splacením.

Jestliže bylo od smlouvy odstoupeno, mělo dojít k navrácení všeho do původního stavu, přičemž platí, že pokud již už auto prošlo STK (nenávratný úkon), bude nutné tento úkon podnikateli uhradit. Pokud nebylo odstoupeno od smlouvy doporučujeme spotřebiteli uhradit opravu pružiny a pneumatiky. Jestliže spotřebitel není s opravou a stavem vozidla spokojen, může opravu reklamovat. Zároveň může požadovat náhradu škody za poškození vozidla (viz výše).

Nabídka na odkup je pouze nabídkou, kterou podnikatel nemusí přijmout.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2023 11:17, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.9.2023 14:41, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.