Společnost


PENZO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#65696Neuznana reklamace + (zamerne?) poskozeni reklamovaneho zbozi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.03.2023, před rokem

Nikol Jandová

Znění stížnosti

Dne 24.10.2022 jsme v eshopu penzo.cz koupili nafukovaci matraci "Air Bed Komfort Foamtop dvoulůžko 203 x 152 x 46 cm 67486" s cenou 2.667,- Kc.

V nocnich hodinach dne 3.3.2023 se matrace pokazila - na horni strane se behem spanku utvorila boule. Vse jsme nafotili, poslali eshopu email s oznamenim a fotografiemi. Zabalili jsme zbozi a 6.3. jsme jej odeslali zpet prodejci vcetne pruvodniho dopisu, v nemz prodejce prosime o vraceni penez, jsouce presvedceni, ze u vady projevene v prvnich 6mes. od koupe (jeste dle predesleho zneni OZ) ma kupujici pravo zvolit si zpusob vyrizeni reklamace. Text pruvodniho dopisu mohu dolozit. Balik byl mimochodem pojisteny do 5000,- Kc hodnoty.

Eshop nam 8.3.2023 napsal (vsechny emaily az do dnesniho dne mohu dolozit), ze reklamovane zbozi v poradku prijal do reklamace. (bez vyhrad)

Dne 15.3.2023, nam prisel balik. Odhlednu od toho, ze se vratil uplne odjinud, konkretne od TVProducts.cz. Uvnitr baliku byla zminena matrace a papir, ze reklamace zamitnuta z duvodu: Boule se neprojevila, fyzicky poskozeno, proriznuto. Misto poskozeni oznaceno.

Vysledkem tedy je, ze namisto nikoliv bezchybne, ovsem stale fungujici matrace (s bouli na horni strane) se nam vratil nefunkcni, proriznuty de facto odpadek, zbytecna vec na vyhozeni. Prodejce se s nami odmita bavit, pouze arogantne opakuje, ze z jejich strany je vec vyrizena a uzavrena.


Produkt

Air Bed Komfort Foamtop dvoulůžko 203 x 152 x 46 cm (kód zboží 67486) >> odkaz: https://penzo.cz/air-bed-cushify-top-queen-203-x-152-x-46-cm-67486/


Požadované řešení

Dobropis


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2023 14:42, před rokem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

K poškození zboží během reklamace:
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

K hierarchii nároků při uznané reklamaci:
Při oprávněné reklamaci se uplatní v tomto případě tzv. hierarchie nároků, která je stanovena v § 2169 občanského zákoníku. Prvotním nárokem spotřebitele je nárok na opravu věci. Pokud není oprava možná, mělo by dojít k vyřízení reklamace zasláním nové věci, pokud ani to není možné, mělo by dojít k vrácení peněz (v rámci odstoupení od smlouvy).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.3.2023 14:23, před rokem

Prvotní email s reklamací dorazil od zákazníka dne 3.3. v 7:44. Reklamace na nafukovací matraci Air Bed Komfort Foamtop 2-lůžko 203 x 152 x 46 cm.
Popis závady - prasklé výztuhy, tvoří se "kopec, boule".
Zákazník v této stížnosti zmiňuje přiložené fotografie, které bohužel neposlala. Přišel pouze email s popisem závady bez fotek.
Na email bylo obratem odpovězeno dne 3.3. v 8:12., že je potřeba zaslat nafukovací matraci, včetně vyplněného reklamačního protokolu a kopií faktury.

Reklamace byla na naši provozovně v Jičíně přijata dne 8.3. v dopoledních hodinách, kdy byl zákazníkovi odeslán automatický email o přijetí reklamace, že začíná běžet 30 denní lhůta na vyřízení reklamace. Na příjmu je u zásilky nejprve kontrolován obal krabice, který nenesl žádné známky poškození, proříznutí či proražení.
Matrace byla zabalena v neoriginálním obalu, bez jakékoliv výplně, která by chránila postel pro případné poškození. S obsahem zásilky jsme nijak nemanipulovali. Zasilka byla zadokumentována a reklamace byla dne 8.3. přeposlána na autorizovaný servis výrobce k odstranění vady.

Dne 9.3. byla zásilka přijata na servisu bez poškození obalu. Reklamace byla ještě téhož dne zamítnuta z důvodu proseknutí matrace, kdy se technik snažil matraci nafouknout. Tento fakt je zdokumentovaný na přiložených fotografií zde dne 9.3. v 9:44. Místo poškození označeno. K poškození matrace muselo dojít již před odesláním zásilky na naší adresu, kde zákazník nevědomky matraci prosekl. Jinak si to neumíme vysvětlit. My a ani výrobce nemáme jakýkoliv důvod ničit zákazníkům zboží a být popotahováni. Vždy se zákazníkům snažíme vyjít vstříc, aby se se svými nákupy na nás znovu obraceli.

Reklamace byla v autorizovaném servisu ukončena dne 10.3. a odeslána zpět na naši provozovnu v Jičíně.
Zásilka byla přijata zpět 14.3. a obratem přeposlána na adresu zákazníka, o čemž byla informována emailem o vyřízení reklamace.
Reklamace byla odeslána z naši provozovny Penzo v Jičíně, nikoliv ze strany TVProducts, jak tvrdí zákazník.

Jelikož si svých zákazníků vážíme tak, nabízíme jako vstřícný krok novou matraci za poloviční cenu anebo zaplatíme 50% z ceny matrace zpět zákazníkovi. Odmítáme ale fakt, že jsme matraci poškodili. A výrobce těchto matrací prodává tolik, že nemá zájem někomu škodit anebo se tímto způsobem zbavoval odpovědnosti. A samotný produkt není dle Heureka recenzí nějak poruchový. Produkty Bestway Air Bed patří mezi dlouhodobé produkty, které se dobře prodávají v ČR a v naší nabídce jsou a budou dlouhodobě zařazeny.

Penzo.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2023 22:40, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2023 21:08, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.