Společnost


Monasis s.r.o.

Počet nahlášených stížností:190
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#65713Nedodané zboží, nekomunikace a nevrácené peníze za zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.03.2023, před rokem

Jana Kaulfuss Randáková

Znění stížnosti

Dne 9.11.2022 jsme u této firmy objednala stěnu za cenu 7352 Kč. Číslo objednávky je ***. Před objednáním jsem si prošla i recenze a byly na 74%. Jediné, co tam bylo negativní bylo, že je dlouhá doba dodání, ale jinak nic, tak jsem si řekla to je v pohodě nějak extra na to nespěcháme. Ze začátku to vypadalo dobře, chodily nám průběžné emaily jak to se zbožím vypadá kde je. Poslední email přišel 28.1.2023:
Komentář k objednávce - Autor: Š.N., Text: Dobrý den, kování pro Vás dorazilo na externí sklad, nyní se stěny zkompletují a připraví se na převoz do našeho expedičního skladu, v tuto chvíli již domlouváme kamion na tento převoz. Zatím to vypadá, že nejbližší volný bude na konci příštího týdne, na ten by se zboží naložilo a dovezlo na náš expediční sklad. V každém případě jsme rádi, že chybějící spojovací materiál, se kterým byl problém už dorazila a konečně budeme moci zboží dodat. wwww.nabyteksbonusem.cz
Od té doby přestali reagovat a do dnešního dne nemám zprávu. Opakovaně jsme psala emaily, ale nikdo nereagoval. 20.3.2023 jsem poslala doporučený dopis, že odstupujeme od smlouvy, ale ten se vrátil 23.3.2023, že zásilka nebyla vyzvednuta adresátem Monasis.
Veškerou dokumentaci a komunikaci mám uloženou a danou dohromady. Předali jsme požadavek na černé ovce, kde dnes budeme natáčet reportáž. Zároveň jsme volali na policii, ale řekli nám, že by bylo lepší sehnat více zákazníků, aby to byla vyšší částka, tak aktuálně sháním, kdo se k nám přidá.
ještě budu zkoušet storno platby přes banku, ale nevím jak to dopadne. Jediné, co nyní chci, je vrátit peníze za zboží, které dané firmě nepatří. Šokuje mě, jak je možné, že shop stále dál funguje, když neplní své povinnosti.


Produkt

Číslo objednávky: ***, Cena za zboží: 7.352 Kč, Datum objednání zboží: 9.11.2022, Zboží Obývací stěna BLADE 4, černá/sahara vysoký lesk, doprava zdarna, kód zboží BLA-7859-MK


Požadované řešení

Požadované řešení je vrácení mých peněz za nedodané zboží, nic jiného s touto firmou už řešit nechci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2023 11:41, před rokem

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován následovně: Monasis s.r.o., Kaprova 42/14, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Kontaktování zákazníků společnosti z naší strany v tomto případě není možné - jsme pouze zprostředkovatelé komunikace. Má-li spotřebitel zájem může svoji e-mailovou adresu zveřejnit v odpovědi na tuto stížnost, která na něj bude přeřazena.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl doplnit své kontaktní údaje, jestliže má zájem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2023 22:39, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2023 21:05, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.