Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nabízeli mi v akci sušené křížaly - 10 + 5 zdarma opakovaně nakonec jsem si dala říct a objednala a taky hned 18. února zaplatila 300,-- Kč včetně poštovného. Dodnes zboží nedošlo,. Urgovala jsem 2x přes emailovou adresu tomas@jablickovyraj cz - ozvali se mi po delší době, že zboží chystají k expedici - opět uplynulo 14 dní urgovala jsem znovu a dodnes nic.
Dodat zboží nebo vrátit peníze
|
Tweet |
Jestliže byla kupní smlouva uzavřena, smluvní strany jsou zavázány si vzájemně plnit. Spotřebitel kupní cenu již uhradil, prodávající měl povinnost dodat zboží ve sjednané době. Nebyla-li doba sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu.
Protože postačí pokud spotřebitel poskytne dodatečnou lhůtu (po uplynutí sjednané lhůty nebo po uplynutí přiměřené doby po vyzvání k dodání, nebyla-li doba přesně ujednána) k plnění podnikateli i mlčky, může spotřebitel odstoupit z důvodu prodlení dle § 1978 občanského zákoníku. Odstoupením se smlouva od počátku ruší. Neodpovídá-li již prodávající na e-maily, komunikaci doporučujeme vést písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou.
Je-li poškozených více a subjekt neměl v úmyslu zboží dodat, do úvahy může připadat i trestněprávní odpovědnost. Jde-li o tento případ, doporučujeme zvážit podání trestního oznámení. Situace může být posouzena i jako přestupek proti majetku.
Podnikatele jsme vyzývali k reakci na podanou stížnost. Doposud však na naši výzvu nereagoval. Vzhledem k této skutečnosti jsme nuceni případ uzavřít, protože služba VašeStížnosti.cz je založena na dobrovolném smírném řešení spotřebitelského sporu mezi podnikatelem a spotřebitelem.