Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Událost v Penny Market Praha Ládví, 24.3. 2023, 17:26
-Rozdíl ceny zboží na regálech s cenou u pokladny v neprospěch zákazníka
-když jsem oslovil manažerku a požádal ji, aby se mnou šla k regálu s problematickou cenou, nasadila k mému překvapení mimořádně hrubé chování, že nikam se mnou nepůjde, když jsem se ohradil, aby se chovala slušně a znova ji vyzval, aby se šla přesvědčit, nakonec kupodivu šla
-žádal jsem, aby mi doplatila rozdíl
-nejdříve argumentovala faktem, že to dělají ve všech prodejnách, tzn. že tento cenový rozdíl běžně dělají i jinde (to je opravdu pádný argument, který zákazníka usadí) po neochotném chování nakonec pokladní peníze vrátila
Bohužel to není má jediná zkušenost s tímto obchodem. Stalo se mi to zde minimálně 5x za poslední rok. Většinou jsem to zjistil doma, a tak jsem to nechával být.
Prosím poučit (proškolit) personál Penny market, aby si uvědomili, že nemohou tímto způsobem podvádět zákazníky.
Žádat, aby se k zákazníkovi chovali slušně nebo snad ochotně, to asi nelze žádat, neboť mi to připadá, že právě takové obhroublé jednotlivce vedení firmy vybírá, aspoň v této prodejně.
Tak ať dál jsou hrubí na zákazníky, jen když je nebudou pravidelně okrádat.
|
Tweet |
K chování zaměstnanců:
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti Penny Market s.r.o. prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne zde: https://www.penny.cz/kontakty.
K cenám u zboží:
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.
Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.