Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před 19 dny jsem si koupil letenku pro 3 lidi z Prahy do Sofie. Zaplatil jsem kartou , přišlo mi potvrzení o zaplacení a poté i elektronické letenky s vyznačenou rezervaci kabinovych 10kg i odbavených zavazadel 23kg. Společnost AirBulgaria.
Po 19 dnech od nákupu mi přišel podivný mail, že se nákup zavazadel nezdařil a ze si nám dokoupit zavazadla přímo u odletové přepážky , ale ze to možná bude dražší. Peníze prý mi posílají na účet a obdržím je 10 dnů.
Naštěstí moje spolucestující je Bulharka, zavolala přímo do Sofie na infolinku Air Bulgaria, jednak vůbec oveřila, jestli u nich vůbec letenky máme zaknihované a jednak ji bez problému dokup zavazadel nabídli.
Takže přes Kiwi už nikdy nic rezervovat nebudu a stále pevně doufám, ze mi někdy opravdu něco vrátí .
Měl jsem dojem, ze Kiwi je zavedena firma (něco jako Alza), že si nemusím lustrovat v recenzích na internetu. No evidentně musím, poučení pro příště.
Letenky
Vracení peněz/ zařízení rezervace zavazadel.
|
Tweet |
Domníváme se, že spotřebitel mohl trvat na rezervaci zavazadel učiněné přes kiwi.com. Protože společnost zavazadla nezarezervovala, může spotřebitel od této části smlouvy odstoupit a získat částku odpovídající ceně nesplněné služby zpět.
Pokud společnost stornovala rezervaci:
Jestliže spotřebitel souhlasil se stornováním části objednávky, má prodávající povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě peněžní prostředky včetně nákladů na dodání ve výši stornované objednávky, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude zaslán na adresu společnosti Kiwi.com s.r.o., Lazaretní 925/9, 615 00 Brno.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.