Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
na stránkách www.kabelkovnik.cz jsem 24.3.2014 zakoupila pánskou aktovku. Reklamovala jsem ji 11.3. 2015, dle postupu, který mi napsal manažer e-shopu. Takže jsem následující den na mailovou adresu zaslala fotky reklamovaného zboží. Bylo mi sděleno, ať mám strpení, že se to zasílá na posouzení k dodavateli.
20.4. 2015 jsem psala další mail, že jsem dosud nedostala žádné vyjádření a že uplynula zákonná lhůta třiceti dní na vyřízení reklamace a že chci tedy vrátit své peníze na účet. Telefonicky mi bylo řečeno, že se to ihned odešle dodavateli, od kterého mi dnes přišlo vyjádření:
"zde Vám v emailu zasílám vyjádření od výrobce aktovky k Vaší reklamaci:
"Dobrý den,
Po prozkoumání fotografií a délky používání jsme se rozhodli, že aktovku vyměnit nemůžeme, protože záruční doba a životnost zboží jsou dva různé pojmy. Životnost je dána způsobem a intenzivitou používání a nemusí být vždy stejná jako záruční doba.
Děkuji za pochopení. Hezký den, Kiryanová."
Bohužel musíme respektovat vyjádření výrobce tedy posouzení odborníků."
Napsala jsem zpět, že s vyjádřením nesouhlasím (ani v obchodních podmínkách nemají napsaný žádný rozdíl mezi životností a záruční dobou) a že vzhledem k nedodržení lhůty chci své peníze.
Předem děkuji za Vaši radu, jak mohu dále postupovat.
Hušková Tereza
Pánská aktovka BELLUGIO YP-0409 (OP-bellugioYP0409)
Vrácení peněz nebo výměna zboží
|
Tweet |
Pokud marně uplynula lhůta na vyřízení reklamace, jedná se o podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má zákonný nárok od takovéto smlouvy odstoupit. Odstoupení od smlouvy by měl spotřebitel zaslat doporučeně s dodejkou na adresu podnikatele. Podnikatel je pak spotřebiteli povinen uhradit jak cenu za vadné zboží, tak i všechny účelně vynaložené náklady na reklamaci. Spotřebitel může k odstoupení od smlouvy využít vzoru na našich stránkách www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Lhůta na vyřízení reklamace běží od chvíle, kdy spotřebitel naloží se zbožím dle instrukcí prodávajícího tak, aby vada mohla být přezkoumána. Pokud si prodávající vyžádal fotografie za účelem přezkoumání vady, začala lhůta v tomto případě běžet zasláním fotografií.
Společnost byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.