Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dne 22.3.2023 jsem chtěla cestovat z Náchoda do Prahy (se zastávkou v Hradci Králové) autobusovým spojem N1315, který má odjezd ve 12:30 hod. z Náchoda a je provozován společností FlixBus s.r.o. Dva dny předem jsem si zakoupila jízdenku (kód **). Bohužel uvedený spoj ani po 25 minutách čekání nedorazil. Aplikace Idos ani FlixBus neukazovala žádné zpoždění. Protože jsem z vážných důvodů musela být v Praze do 15.15 hod. a dalším spojem z Náchoda bych to nestihla, neměla jsem jinou možnost, než se přepravit osobním autem do Hradce Králové, odkud odjížděl 13:53 další spoj (společnost TAD s.r.o.) do Prahy, kterým bych dorazila včas, ale pochopitelně s novou jízdenkou. V průběhu mé přepravy do Hradce Králové se na aplikaci FlixBus (nikoli Idos) objevilo zpoždění spoje N1315 (tedy s 30 minutovým prodlením! pravděpodobně po přejezdu autobusu přes Polské hranice). Když jsem dorazila na terminál v Hradci Králové, zjistila jsem, že zde zpožděný spoj N1315 stojí. Přední dveře byly otevřené a v nástupní části dva polsky mluvící řidiči (jeden za volantem, druhý na schůdcích). Vyndala jsem vytištěnou jízdenku platnou již z Náchoda a chtěla nastoupit. Řidič za volantem mi sdělil (aniž viděl jízdenku), že s nimi nemohu cestovat. Když jsem se slušně zeptala proč, když mám platnou jízdenku, druhý se zběžně podíval na jízdenku a řekl, že není do jejich autobusu. Když jsem se ohradila, že to není pravda, vytlačil mne bez dalšího vysvětlení před autobus a zavřel vstupní dveře. Pak se otočil zády (na uvedené chování řidičů mám svědka). Po několika minutách spoj odjel. Cestující, kteří zde čekali na spoj společnosti TAD s.r.o. (kterou velmi chválím) mi sdělili, že se zajímali o možnost cestovat spojem N1315, ale nebylo jim to umožněno s tím, že jim nelze prodat jízdenku, protože řidiči mají pokažený strojek na vydávání jízdenek. Ale já jsem platnou jízdenku měla a nebylo mi umožněno ji využít! Jistě tedy nebude problém mi přinejmenším vrátit jízdné a refundovat cestovné do Hradce Králové. Šok a bezmoc z neomluvitelného chování uvedených řidičů vystřídalo pohrdání. Jen ubožák si léčí své ego ponížením slušné seniorky.
Cestovat se společnosí FlixBus určitě nebudu nikomu doporučovat. A zaměstnáváním takovýchto řidičů renomé společnosti rozhodně nestoupne.
Mgr. Helena Holečková
spoj N1315 společnosti FlixBus
Vrácení jízdného a refundace náhradní cesty do Hradce Králové
|
Tweet |
V obchodních podmínkách přepravce je uvedeno, že nárok na přepravu vzniká okamžikem uzavření smlouvy o přepravě. Potvrzení rezervace opravňuje cestujícího k cestě mezi nástupní a výstupní zastávkou, jež jsou uvedeny na jízdence. Pozdější nástup do vozidla nebo dřívější výstup z vozidla nejsou možné.
Dále je zde uvedeno, že v případě zrušení nebo zpoždění spoje, FlixCompanies nebo provozovatel autobusové stanice oznámí cestujícím situaci co nejdříve, nejpozději 30 minut po plánovaném čase odjezdu a informuje je o předpokládaném odjezdu, jakmile budou tyto informace k dispozici. Nárok na proplacení jízdného přitom vzniká až při zpoždění přesahující 120 minut.
Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Z tohoto důvodu se jako nejlepší možné řešení jeví konzultovat tento problém přímo s vedením společnosti, která by měla mít zájem na profesionálním chování zaměstnanců k zákazníkům a plnění jejich pracovních povinností, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance.
Stížnosti směřující vůči nedodržování jízdních řádů je vhodné a účelné směřovat přímo na konkrétního dopravce prostřednictvím jeho zákaznické telefonní linky či webového formuláře.
Pokud nebylo možné nastoupit v Náchodě a následně spotřebitelce nebylo umožněno nastoupit ani v Hradci Králové, má nárok na vrácení celé částky jízdného. Domníváme se však, že v tomto případě nevznikl nárok na proplacení pohonných hmot do Hradce Králové.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Spotřebitelka nás informovala, že jí společnost s reklamací nevyhověla a již nemá zájem věc dále řešit. Stížnost proto uzavíráme bez dosažení dohody.