Společnost


MEGASPLET, TRGOVINA PO INTERNETU D.O.O

Počet nahlášených stížností:50
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#65756Neuhrazení nákladů za vrácení nekompletní zásilky.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.03.2023, před rokem

Václav Rus

Znění stížnosti

Společnost mi na základě objednávky z e-shopu dodala zboží (elektrickou pilu). V balíčku stavebnice chyběla po dodání důležitá součást - pilový list, bez kterého je produkt zcela nefunkční. Jelikož se na můj dotaz z adresy info@bigbabana.cz cca 3 dni nikdo neozval, postupoval jsem dle návodu v automatizovaných odpovědích, vyplnil reklamační formulář a výrobek odeslal zpět. Pracovníci zákaznické podpory mi poslali zpět pouze částku za pilu a prodlouženou záruku. Nebyly vráceny částky účtované a zaplacené za dobírku zboží a následné vrácení nekompletní dodávky. A to i přestože mi paní Dominika Žáčková 3.3.2023 poděkovala za dodání dokladů ke zpětnému odeslání zásilky, cituji: děkujeme za zaslání kopie podacího lístku / sledovacího čísla . Číslo zásilky jsem doplnila do formuláře pro vrácení a částka bude v následujících dnech odeslána na Váš bankovní účet. Po zpětném dotazu mi 24.3.2023 pan Michal (bez příjmení) odpověděl: "je nám líto, ale náklady na přepravu za vrácení zásilky dle našich obchodních podmínek bohužel neproplácíme". V obchodních podmínkách uveřejněných na serveru bigbanana.cz jsem však nenašel žádné ustanovení. Domnívám se, že tento postup není v souladu s našimi právními předpisy.


Produkt

akumulátorová ruční pila SAWAWAY v ceně 1 097,- Kč (vč. DPH), prodloužená záruka 79,- Kč, platba na dobírku 49,- Kč, - Kč, vrácení zboží dle požadavku obchodníka přes Čes. poštu 133,- Kč


Požadované řešení

uznání nákladů souvisejících se zbytečným nákupem


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2023 11:30, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. V tomto případě však zřejmě došlo k odstoupení od smlouvy, nikoliv k reklamaci.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Při odstoupení od smlouvy vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Druhé poštovné pak platí spotřebitel. Tato skutečnost je uvedena i v obchodních podmínkách uveřejněných na stránkách podnikatele. Konkrétně je zde uvedeno: "Jediné náklady, které ponese spotřebitel v rámci odstoupení od smlouvy, jsou náklady na navrácení zboží, (které se v případě posílání účtují podle ceníku doručovací služby a závisí na tom, zda se jedná o zásilku/balík/náklad)."

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2023 09:45, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.