Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, již dlouhodobě velice pravidelně navštěvuji restauraci Globus a vzhledem k tomu, že mám alergii na některé potraviny, vybírám si pouze některé restaurace, kterým se dá důvěřovat. Již delší dobu si začínám více všímat nesprávně uvedených alergenů v připravovaných jídlech, domnívám se, že člověk, který má toto na starost, by měl mít o tomto nějaké znalosti, zrovna včera jsme navštívila pobočku v Ostravě-Porubě, chtěla si dát jarní závitky, které byly v samoobslužných boxech a bylo ze uvedeno, že alergeny “Neobsahuje”, ale když zavitky obsahují tofu, tak alergeny přece jen obsahuje a to už přinejmenším sóju. Tak jsem si tedy jiné jídlo, které obsahovalo pouze alergen č.5, který mi nevadí. Od te doby, kdy jsem dorazila domů mě neskutečné začalo bolet břicho, tudíž jsem usoudila, že ani toto nebylo správně označeno. Běžně se taky děje u minutek, kdy je krkovice s barbeque a hranolkami označována bez alergenů, že se totéž maso smaží na místě, kde pote paní kuchařka dá ohřát housku od burgeru. Tohle jsou jedny z malá jmenovaných situací, které se u Vás dějí.
Ostrava-Poruba
Jelikož restauraci Globus navštěvuji ráda a opravdu si troufám říci, že poslední dobou i skoro každý den, byla bych nesmírně ráda, kdyby se tohle jednou provždy vyřešilo. Opravdu dodržují striktně dietu a poznám vždy, když není něco v pořádku.
|
Tweet |
Výrobci musí na obalech potravin zřetelně označit obsah všech alergenních složek, aby se alergici mohli těmto potravinám vyhnout. Toto označení není povinné, pokud obsah alergenu jednoznačně vyplývá už z názvu potraviny, například „vaječné těstoviny“ nebo „mléčná rýže.“
Ve všech případech, kdy je zjištěn v potravině jakýkoliv alergen, který není označen ve složení, nařizuje inspekce okamžité stažení takto špatně označené potraviny z trhu. Pokud výrobce potravinu doznačí údajem o obsahu alergenu, může zboží dále uvádět do oběhu.
Správné označování alergenů na etiketách potravin je předmětem kontroly ze strany Státní zemědělské a potravinářské inspekce. Pokud se spotřebitel domnívá, že produkt byl špatně označen, může podat k SZPI podnět ke kontrole. Informace o způsobu podání podnětu nalezne spotřebitel zde: https://www.szpi.gov.cz/clanek/jak-podat-podnet-ke-kontrole.aspx.
Vážená paní Musilová. Velmi nás mrzí Vaše negativní zkušenost. Situaci jsme prověřili a opravdu došlo k pochybení jednotlivce. Uděláme maximum pro to, aby se podobná situace neopakovala. Jako omluvu u nás prosím přijměte poukázku na jídlo. Až budete příště v naší restauraci hypermarketu Ostrava, kontaktujte prosím personál. Předají Vám poukázku. Ještě jednou se omlouváme a doufáme, že v budoucnu neztratíme Vaši přízeň. Váš Globus
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.