Společnost


Wizz Air Hungary Ltd.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#65768Žaloba na zahraniční společnost, která má odštěpný závod v ČR

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.03.2023, před rokem

Liridon Lleshi

Znění stížnosti

Vážení,

přeji dobrý den a obracím se na Vás s prosbou o pomoc/radu ve veci neoprávnene vyúctované cástky leteckou spolecností WIZZ Air (akciová spolecnost se sídlem v Madarsku), a mojí snaze od nich získat refundaci.


Ve zkratce jde o to, že při letu z Londýna do Prahy nešel udělat online check-in, jednoduše v aplikaci na mobilu nebyla vůbec možnost to učinit. Od Wizz Air mi 2 dny před letem přišel e-mail, že mám check in udělat na letišti. Jenže letištní check-in byl zpoplatněn částkou přesahující 2.000,- Kč. Stěžoval jsem si přímo na místě, ale do letadla by mě nepustili, pokud bych to na místě nezaplatil. Byl jsem nabádán ať refundaci řeším až po letu. To jsem udělal, a bylo to naprosto marné.


Nezbývá mi, než svoje práva hájit soudní cestou. Mou opakovanou snahu o mimosoudní rešení veci jejich klientské oddelení odmítá. Nevím jak dostat své peníze zpátky jinak, než podáním žaloby. Prosím, pomužete mi?

WIZZ Air má v CR odštepný závod (jeho IC je 24654973). Chtel bych svuj nárok uplatnit tady v CR. Podle judikatury (napr. rozhodnutí Vrchního soudu v Praze ve veci 6 Cmo 100/2022) ale právní subjektivitu organizacní složky zahranicní právnické osoby, jako jsou odštepné závody, nemají a nemohou být žalovány. Možná jsem špatne pochopil to rozhodnutí. Ríkám si, že preci jako po spotrebiteli po me nemuže právo chtít, abych svuj nárok uplatnil v zahranicí, když žalovaná spolecnost má zastoupení tady v CR.


Bude-li potreba cokoliv z mé strany doplnit, prosím neváhejte se na me obrátit.


Produkt

Neoprávněné vyúčtovaná částka za check-in


Požadované řešení

Refundace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2023 12:47, před rokem

Na stránkách společnosti je uvedeno, že společnost nabízí možnost on-line odbavení zdarma. On-line odbavení je k dispozici 30 dnů až 3 hodiny před plánovaným časem odletu v případě,že si kupující během rezervace koupil místo. V případě, že si s rezervací žádná místa nekoupil, odbavení (check-in) bude k dispozici pouze 48 hodin před odletem.

Dále je zde uvedena také možnost odbavení na letišti, přičemž je zde upozornění, že takové odbavení je za poplatek. Zároveň však společnost uvádí, že není-li služba on-line odbavení na místě odletu k dispozici, odbavení na letišti bude zdarma, dokud nebude on-line služba k dispozici.

V tomto případě se tedy domníváme, že odbavení mělo být poskytnuto zdarma tak, jak společnost sama na svých stránkách uvádí. Zaplacený poplatek by tak byl bezdůvodným obohacením na straně společnosti.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Maďarsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2023 09:47, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.