Počet nahlášených stížností: | 187 |
Z toho za letošní rok: | 78 |
Stále v řešení: | 0 |
Nebyl mi sdělen způsob. jak se odhlásit. Společnost začala v průběhu členství strhávat další platby - není zřejmé za co. Zablokovala jsem platby v bance a nyní nevím, jak ze systému vystoupit. Byl to nesmysl, přihlásila jsem se ze zvědavosti a systém mi nenabídl nic jiného, než občas hlášku "ten a ten si prohlédl Váš profil". Může být i vymyšlená, nelze to nijak ověřit.
Spotřebitelka doplnila následující:
Po řádném prostudování obchodních podmínek již vím, že mi členství bylo automaticky prodlouženo. Přišla mi již upomínka na neprovedenou platbu (platby jsem zablokovala) s odkazem na Provést platbu, ale odkaz nefunguje. Zřejmě tedy již po 4 dnech "vstoupili do další fáze". Okamžitě jsem smlouvu vypověděla písemně s doručenkou do Švýcarska a ve výpovědi požádala o přehled všech jejich pohledávek vůči mé osobě včetně titulu a splatnosti. Rovněž jsem uvedla, že platba kartou nefunguje a aby mi sdělili číslo bankovního účtu, kam mám zaplatit.
POZOR - na "vzorovém" výpovědním formuláři z jejich stránek je asi úmyslná chyba. Začátek URL adresy je předtištěný http:// (správně má být https:// ). Možná je to detail, ale právníky nelze podceňovat. Tak jsem kompletní výpověď radši vypsala slovy a uvedla tam správnou URL adresu, uživatelské jméno a můj mail.
DALŠÍ POZOR - Google mi nabídl též obdobné stránky s doménou .cz To by mohlo také svést k chybě a možná neplatnosti výpovědi.
Je to docela horror, jsou to typičtí šmejdi.
datä4friend
ukončit veškerou komunikaci s dodavatelem
|
Tweet |
V tomto smluvním vztahu mohlo dojít k tzv. automatické prolongaci smluvního vztahu, jak uvádí spotřebitel v popisu stížnosti. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět, tak jak zde již spotřebitel podle popisu učinil. To lze učinit v písemné formě buď e-mailem na adresu support@mycustomercare.ch nebo poštou na adresu sídla společnosti (Bahnhofstrasse 16, 6300 Zug, Switzerland), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
Podnikatel v obchodních podmínkách uvádí, že ukončení úplatného smluvního vztahu musí být být provedeno v textové podobě. Aby mohla být výpověď úspěšně zpracována, musí obsahovat celé jméno, název službu, e-mailovou adresu použitou pro registraci a uživatelské jméno. Storno lze zaslat e-mailem na adresu support@mycustomercare.ch.
Pokud však zadržuje podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jednalo by se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost date4friend AG se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů skrze tuto platformu, a proto jsme nuceni stížnost uzavřít.