Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#6578Nesprávný postup reklamačního řízení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 15 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.04.2015, před 10 lety

Marcela Elhenická

Znění stížnosti

Dobrý den,
obracím se na Vás s žádostí o radu. Dne 15.12.2014 jsme koupili v e-shopu alza.cz mobilní telefon, který po necelých 3 měsících přestal fungovat. Dne 9.3.2015 byl přepravní společností TOPTRANS doručen prodávajícímu k reklamaci včetně záručního a dodacího listu a příslušenství. Společnost nevystavila reklamační protokol, ve lhůtě 30dnů mě neinformovala o způsobu vyřízení reklamace, tuto reklamaci ani v zákonné lhůtě nevyřídila, vada se projevila v prvních 6 měsících užívání, takže se má za to, že se jedná o vadu výrobní, proto jsem odeslala dne 9.4.2015 ráno doporučeným dopisem „Odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace“. Zároveň jsem požadovala vrácení kupní ceny 9 390,- Kč včetně nutných nákladů spojených s reklamací 85,- Kč (doklad o nákladech byl přílohou dopisu) na můj bankovní účet. Až po zdlouhavé mailové komunikaci s reklamačním odd., mi bylo téhož dne v poledních hodinách sděleno, že věc bude vyřízena „dobropisem – vrácením peněz“. Dobropis ve výši 9 190,- Kč (v nižší ceně než byla kupní), byl ale dne 16.4.2015 zaslán na mail objednatele, který je však dlouhodobě v zahraničí. Na upozornění, že objednatel není reklamující osobou, mi sdělili, že to jinak nejde. Proto jsem hned 16.4.2015 zaslala společnosti doporučeně Stížnost na vyřízení reklamace, s opakovaným požadavkem zaslání peněz na můj účet. Domnívám se, že společnost vůbec nepřipouští vrácení peněz v hotovosti, ale dobropisem „nutí“ zákazníka k dalšímu nákupu, tedy podmiňuje vyřízení reklamace dalším nákupem. Opakovaně jsem já (tj.kupující, majitel telefonu a reklamující) požadovala vrácení peněz, vždy mi bylo odpovědí, že dobropis může dostat jedině objednatel. Po několika dalších mailech (pokaždé s jiným zaměstnancem) jsme se dozvěděli, že oskenovaný dobropis mám já reklamující doplnit číslem svého účtu, svým podpisem a odeslat z adresy objednatele (mail od objednatele ale nejde přeposlat reklamujícímu!), po několika dalších mailech najednou můžu zase já reklamující vyzvednout peníze s dobropisem v kterékoli provozovně (nejbližší provozovna je vzdálena 60 km, kdo zaplatí náklady?), ale já reklamující stále nemám ten dobropis, jehož výše ani po urgencích neodpovídá námi placené částce, náklady na reklamaci také nebyly doplněny.
Dne 21.4.2015 zaslal objednatel prodávajícímu mail s upozorněním na porušení zákona 634/1992 Sb., zák.č. 89/2012 Sb. a opakovaně požadoval vyřízení reklamace v souladu s právními předpisy – zaslání peněz na bankovní účet, odpovědí bylo, že „to nelze, protože by to přišlo třeba někomu jinému“. Dne 22.4.2015 jsem já (reklamující) zaslala mail s požadavkem, aby tedy peníze nedostal někdo jiný, ať je pošlou složenkou na jméno a adresu objednatele nebo kupujícího (adresa je shodná).
Společnost je již 14 dnů v prodlení se zasláním částky 9.475,- Kč a stále se vymlouvá na vnitřní předpisy, podle kterých mi nemůže peníze zaslat.


Produkt

mobilní telefon Samsung Galaxy S5 Mini


Požadované řešení

vrácení částky 9 475,- Kč (9 390,- + 85,-) na několikrát uvedený bankovní účet nebo složenkou na adresu reklamující


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2015 00:45, před 10 lety

Jestliže prodávající nevyřídí reklamaci v 30denní lhůtě, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Odstoupením se smlouva ruší, strany si tedy vrátí poskytnutá plnění. Odstoupení od smlouvy a tedy i žádost o vrácení peněz může uplatnit vůči prodávajícímu jen druhá smluvní strana, tedy kupující. Ten zároveň i určí, jakým způsobem mají být peníze vráceny. V tomto případě neznáme vztah mezi spotřebitelkou a třetí osobou, takže nejsme schopni poskytnout bližší posouzení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2015 12:23, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.