Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 27.3. zhruba ve 12.OO hodin jsem obdržela balíček s Bohužel neobjednaným zbožím na dobírku 1,140,- czk. V igelitové obálce jsem objevila jakýsi umělý bílý kožíšek malé dámské velikosti. Zboží je nepoškozené ale nepatří mně. Toto zboží jsem rozhodně neobjednávala. Nechápu proč mi to posílají. Jen taháte z lidí peníze. Je to podvod.
Podvod a sprosťárna. Ubohé podvodné jednání a vytahování peněz z lidí.
Požaduji okamžité vrácení peněz na číslo účtu ** u České Spořitelny. Podvodně zaslané zboží ihned po zaplacení vám odešlu nebo si jej můžete u mě vyzvednout. Pokud ne, tak vás jdu okamžitě nahlásit na Č. Policii. Marcela Slezáková
|
Tweet |
Subjekt, který je spotřebitelem označen, se nám nepodařilo dohledat. Proto bude stížnost uzavřena pro nedostupnost subjektu.
Pokud by se závazek řídil českým právem:
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Zároveň by se mohlo jednat o agresivní obchodní praktiku ze strany podnikatele podle přílohy 2 písm. f) Zákona o ochraně spotřebitele.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Pokud by byl prodávající zahraniční podnikatelský subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Jestliže by se jednalo o subjekt mimo EU, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.