Společnost


M.B.A. Finance s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

16%
84%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#65826Promlčení (údajné) pohledávky FreeSat

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 14 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.03.2023, před rokem

Magda Podmelová

Znění stížnosti

Na matčin telefon přišla zpráva o existenci dluhu ve výši 86 Kč.Po komunikaci s operátorem bylo řečeno, že se jedná o nedoplatek na smlouvě ve výši 86 Kč z roku 2013, který byl postoupen firmě M.B-A. Finance společností UPC ( FreeSat). Žádná taková částka však nebyla dle dohledatelných dokladů fakturována ani nebyla nijak do dnešního dne vymáhána. I když jde o malou čátku, z internetu jsme zjistili, že společnost M.B.A. Finance s.r.o. rozesílá podobné výzvy k zaplacení velmi často. Prosím proto o zodpovězení:
1/ platí zde promlčecí doba 3 let a proto je lepší se společností nijak nekomunikovat při vědomí toho, že dluh neexistuje? Při uznání dluhu by mohlo dojít k prodloužen promlčecí doby o 10 let. Pokud by šlo o poplatek např. za nevrácení karty, vyplývající ze smlouvy ( tu již nemáme), také zde platí promlčení po 3 letech? Máme proto na adresu společnosti poslat doporučený dopis, ve kterém namítáme placení dluhu z důvodu 3leté promlčecí doby?
2/Ve Vaší poradně doporučujete komunikovat s vymahací firmou a zjistit o jakou fakturu jde.Jak ale po 10 letech můžeme ověřit, že faktura byla zaslána a přijata,tzn.že nejde o fikci ze strany původní společnosti UPC ( freeSat) Neovlivníme tímto krokem promlčení?


Produkt

Zřejmě jde o nedoplatek za údajnou službu - pronájem karty a satelitního příjmu programů od společnosti freeSat


Požadované řešení

Poradit, zda v tomto případě lze namítnout promlčení pohledávky, popřípadě zda další komunikace s firmou M.B.A. Finance s.r.o. o podrobnostech údajného dluhu nepovede k prodloužení promlčecí doby ( když po 10 letech nejsme schopni doklady dokázat, zda nám v průběhu let byla pohledávka uplatněna).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2023 12:30, před rokem

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Spotřebitel je před zaplacením jakékoliv částky oprávněn vědět, na jakém základě tuto částku společnosti poskytuje a s kým vlastně jedná.

Spotřebiteli doporučujeme kontaktovat společnost UPC (FreeSat), která by mohla být případný postupitel pohledávky, a informovat se o tom, jak v celé věci postupovala a zda dluh skutečně postoupila společnosti M.B.A. Finance s.r.o. Tímto jednáním nedochází k uznání dluhu a spotřebitel tak neovlivní běh promlčecí lhůty.

Vhodný způsob informování spotřebitele by bylo například poštou.

V § 629 občanského zákoníku je uvedeno, že k promlčení dluhu dochází obecně po 3 letech. Jiná promlčecí lhůta je ovšem stanovena u majetkového práva, které se promlčí nejpozději uplynutím 10 let ode dne, kdy dospělo, ledaže zákon stanovuje jinou promlčecí lhůtu. Jednotlivé strany si pak mohou mezi sebou ujednat kratší nebo delší promlčecí lhůtu počítanou ode dne, kdy právo mohlo být uplatněno poprvé. Nepřihlíží se přitom k ujednáním stanovujících kratší promlčecí lhůtu než jeden rok nebo delší než patnáct let.

O případné neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Finance s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. V tomto případě by spotřebitelka mohla namítat také promlčení dluhu.

Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz (jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2023 12:21, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.9.2023 14:55, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.