Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
někdy na začátku března jsem se nezávazně zaregistrovala do portálu GEMINI 2, respektive jsem zanechala svoje údaje na nějakých stránkách - jméno, příjmení, telefon a email. Toť vše. (Pro vysvětlení, pracuji ve financích a kolikrát za mnou přijdou klienti s různými podvůdky, takže když někde vidím něco podezřelého, snažím se o tom víc zjistit.)
Následně mi přišel mail, že mi byl přidělen obchodní manažer MČ a bude mi volat, aby dokončil moji registraci. Pan MČ mi zavolal a ze začátku byl slušný, zkrátka normální prodej po telefonu. Požádala jsem ho, aby mi před uzavřením registrace a mým jakýmkoliv souhlasem zaslal mailem relevantní podklady, např proběhlé obchody atd. Zaslal mi pouze ručně psaný soupis obchodu za poslední týden. Na základě toho jsem se omluvila s tím, že nemám zájem, nepřesvědčil mě. A pak to začalo...
Pan MČ mi dokola volá, někdy Ob dva dny, někdy i několikrát denně. Skoro pokaždé z jiného čísla (prý kvůli tomu, že volá přes počítač). Mám už uložených 15 tel. čísel pod jeho jménem. Opakovaně jsem ho žádala, aby mi přestal volat, o zrušení registrace, o výmaz údajů. Volá mi stále. Dnes mi psal mail, po mailu jsem ho požádala, aby přestal, nebo se budu muset někam obrátit. ČOI mi doporučila telekomunikační úřad a ÚOOÚ, ale tam tedy nevím, jestli nějak pochodím... Pan MČ mi po mailu i vyhrožuje a klade si podmínky pro vymazání údajů... Nechápu takové jednání nebo čeho chce dosáhnout. Cítím se zranitelná a bezmocná. Můžete mi prosím poradit, jaká jsou moje práva a případně jejich povinnosti?
Zprostředkování obchodů s kryptomenami?
Aby mě společnost už nekontaktovala a vymazali moje údaje. Případně pokud se dopouštějí něčeho nezákonného, tak chci tímto způsobem varovat ostatní.
|
Tweet |
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.