Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Společnost O2 mi podala nepravdivou informaci ohledně doby ukončení smlouvy a bez mého vědomí smlouvy automaticky prodloužila. Někdy v únoru jsem volal na O2, kdy mi bude končit smlouva. Bylo mi oznámeno, že 21. 5. Dnes, když jsem chtěl smlouvu zrušit mi bylo oznámeno, že smlouva končila 22. 3. a byla bez mého vědomí prodloužena! Nepřišla mi o tomto jednání žádná informační sms, jenom na straně 4 na konci výpisu volání byla tato informace samozřejmě titěrným písmem napsána, čehož si šlo stěží všimnout. Nechápu ale hlavně proč mi operátor podal lživou informaci! A proč bych měl platit nesmysl vysokou pokutu.
Neomezený tarif
Zrušení tarifu a převedení na dobíjecí kartu bez účtování přemrštěné pokuty.
|
Tweet |
Pro posouzení tohoto případu je důležité, zda bylo ve smlouvě spotřebitele ujednáno automatické prodlužování smlouvy. Pokud ne, operátor by takto činit bez vědomí spotřebitele neměl.
Pokud však ano, tak podle zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující veřejnou komunikační síť povinen informovat spotřebitele způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování, a to nejdříve 3 měsíce a nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy obsahující ujednání o automatickém prodloužení smlouvy, o možnosti a způsobu, jak ukončit smlouvu.
Co se týče podání nesprávné informace operátorem, operátor společnost jako její zástupce zavazuje, nicméně existuje zde otázka prokazatelnosti takového tvrzení.
Dobrý den,
informace o automatickém prodloužení smlouvy je ukotvena v ceníku O2 Mobilní hlasové služby a ve specifikaci, s níž při zřízení/prodloužení služby souhlasíte.
O automatickém prodloužení informujeme minimálně měsíc dopředu a to formou vyúčtování. Informace na něm není skryta v samotném závěru, ale je přehledně na úrovni čísla, aby bylo jasné, kterého se automatické prodloužení bude týkat. Do samotného automatického prodloužení je možné obnovení závazku odvolat.
Samotný operátor zákaznické linky Vám nemusel podávat chybnou informaci, neboť u vybraných čísel jsme prováděli automatické prodloužení předčasně a právě o tomto jsme informovali na faktuře. Je tedy možné, že v době, kdy jste na infolinku volala, bylo datum automatického prodloužení smlouvy jiné, než to později faktické. Děkuji za pochopení.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
Prosíme spotřebitele o doplnění informací o tom, v jaké fázi se stížnost nachází a o její případné uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnost reagovat. Protože služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se stížnost uzavřít.