Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dne 15.7.2021 jsme si s přítelkyní pořídili vůz Peugeot boxer minibus. Chtěli jsme prostornější vozidlo na invalidní vozík a po 2 měsících provozu se rozpadl motor. V predavacim protokolu při podpisu smlouvy ani zmínka,že je něco v nepořádku. Při zjištění co vše je napsáno v predavacim protokolu jsme se nestačili divit, že jsme si zakoupili vozidlo na konci životnosti. Vozidlo stalo 289tis. Generálka motoru vyšla se vším ostatním na 140tis. Reklamace v aaa auto Praha Chabry zamítnutá s odkazem na předávací protokol.Kontaktoval jsem slušnou formou i ředitelku,ale bez efektu. Nabízejí odškodné 10tis.
Peugeot Boxer 2,2 hdi
Požaduji náhradu škody
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Myško,
Vaši záležitost jsem prověřila s oddělením reklamací. Uvedená reklamace byla po Vámi podané žalobě řešena soudem, který dokonce na základě Vaší stranou předložených důkazů žalobu zamítl. V průběhu řízení bylo mimo jiné prokázáno, že reklamovaná vada se po Vámi ujetých 17 tis. km na vozidle v době prodeje nevyskytovala a proto naše společnost za reklamovanou vadu neodpovídá a reklamace byla zamítnuta po právu.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Jestliže stížnost byla již řešena soudní cestou a společnost trvá na svém stanovisku, jsme nuceni stížnost uzavřít.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit.
Dobrý den
Soud sice proběhl, jelikož se řešil pouze stav motoru a díky predavacimu protokolu to vyhral. Nicmene se budeme odvolavat a nic neni uzavrene. Díky podvodnému jednání ze strany AAA,kdy si predavací protokol upraví dodatečně tak ,aby byl neprustrelny je neskutečná levarna na zakazniky. Jak vidno nejsme jediní kdo má tuto stejnou zkušenost.
Děkujeme za informaci.
S ohledem na to, že je věc řešena soudně, nebudeme se ke stížnosti dále vyjadřovat.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl po rozhodnutí odvolacího soudu informovat o jeho výsledku. Pokud o to nemá zájem, žádáme o uzavření případu.
Žádáme spotřebitele o sdělení, zda se spotřebitel skutečně odvolal proti rozhodnutí soudu.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.