Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Po jednom mesici co jsem si predplatil me odebrali penize bez meho svoleni castka cinila 2247kc nyni se me snazi stale odebrat penize z uctu za dalsi try mesice a vsak jsem nastesti zablokoval ucet nicmene se me snazi vyhrozovat vymahaci spolecnosti a upominkami.
jak mam reagovat muzu se opravdu neceho obavat i kdyz jsem snima nic neuzavrel jen jsem si zaplatil mesic a pote mela placena sluzba skoncit.
|
Tweet |
Služby, se kterými je spojen zpoplatněný smluvní vztah, se dle obchodních podmínek společnosti prodlužují o stejnou již dříve smluvně sjednanou dobu trvání závazku, pokud spotřebitel smlouvu nevypoví během výpovědní lhůty před uplynutím smluvní doby. Zpoplatněný smluvní vztah musí být dle obchodních podmínek vypovězen minimálně 14 kalendářních dní před uplynutím příslušné doby platnosti smlouvy - nebo, pokud byla při koupi zpoplatněného přístupu uvedena jiná lhůta, během uvedené lhůty. Jedná se tedy o prolongaci. Samotná prolongace není zakázaná.
Co se týká prolongace, ta může být sjednána ve smlouvě a obecně platí, že se smlouva prodlužuje za stejných podmínek, pokud není již předem domluveno jinak. Není ale možné až po uzavření smlouvy zavázat spotřebitele k úhradě částky, se kterou neměl možnost se seznámit při uzavření smlouvy. Je tedy podstatné, zda společnost splnila informační povinnost vztahující se k ceně služby a zda byla mezi stranami sjednána opakovaná platba.
Výpověď zpoplatněného smluvního vztahu je účinná jen v případě, že bude podána formou výslovného, písemného prohlášení. Ačkoliv tuto podmínku považujeme ve spotřebitelských smlouvách za nepřiměřenou, jedná se o jediný spolehlivý způsob, jak spotřebitel může vypovězení smlouvy později prokázat (pokud výpověď zašle doporučeně a nejlépe s dodejkou na adresu uvedenou v podmínkách). V tomto konkrétní případě je tedy otázkou, jaké služby byly objednány, zda byla řádně sjednána cena a splněna informační povinnost. Pokud stržená výše neodpovídá sjednané částce, doporučujeme uplatnit reklamaci výše platby a požadovat přeplatek zpět z titulu bezdůvodného obohacení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt, doporučujeme též spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum (http://www.evropskyspotrebitel.cz/), které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.