Společnost


FAST ČR, a.s.

Počet nahlášených stížností:74
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#6587Neuznaná reklamace mobilního telefonu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
23.04.2015, před 10 lety

Marek Nesládek

Znění stížnosti

u 3 měsíce starého mobilního telefonu mi nebyla uznána reklamace. U telefonu nešel dotyk obrazovky. Firma nabízí opravu za 1324,- Kč a chce 800,- Kč za diagnostiku.


Produkt

Acer Liquid Z 200


Požadované řešení

Opravené telefon v záruce


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2015 14:50, před 10 lety

Ustanovení § 2161 odst. 2 nového občanského zákoníku stanoví, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí a opak musí prokazovat prodejce. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení např. o mechanickém poškození, ale ideálně prokázání opaku odborným, případně znaleckým posudkem. Pouhé poukázání, obecné tvrzení tedy za vyřízení považovat nelze. Spotřebitel má v takovém případě právo na odstranění vady, popřípadě na dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené.

Podnikatel také není oprávněn požadovat po spotřebiteli poplatky za neoprávněnou reklamaci, v tomto případě definované jako poplatky za diagnostiku. Občanský zákoník považuje za nepřípustná smluvní ujednání omezující práva spotřebitele při uplatnění odpovědnosti za vady či odpovědnosti za škodu. K této problematice existuje také stanovisko Nejvyššího správního soudu z roku 2006, podle něhož prodávající, který v jím vydaném reklamačním řádu stanovil pro případ nedůvodné reklamace povinnost spotřebitele hradit náklady takové reklamace, tím porušil povinnost uloženou v § 13 zákona o ochraně spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.4.2015 11:42, před 10 lety

Dobrý den,
v první řadě mi dovolte poděkovat za nákup u společnosti Planeo, a ubezpečit všechny zákazníky, že reklamace řešíme vždy v souladu s platným občanským zákoníkem. Společnost Planeo, jako ryze Český podnikatelský subjekt vždy dbala a dbá na komfortní a zákaznicky přátelské řešení reklamací, kdy v maximální míře využíváme meze jmenovaného zákoníku a zákona na ochranu spotřebitele právě v prospěch našich zákazníků. Bohužel jsou situace, kdy nelze vyhovět, neboť výrobek vykazuje například příznaky mechanického poškození, nebo kontaktu s kapalinou jako je právě v tomto případě, a pak jsme již za jmenovanou hranicí a nelze reklamaci uznat, a nastupuje cenový návrh který byl zákazníkovi předán a to 1324.- kč za uvedení výrobku do původního stavu.
Pokud by si zákazník přečetl opravní list který si nechal okopírovat od našeho pracovníka, tak by zjistil, že jde o opravenku, která upravuje vztah mezi společností Planeo a autorizovaným servisem a nikoliv jím jakožto koncovým zákazníkem a tak dále zmíněných 800.- kč je pouze informace pro naše zaměstnance a nikoliv pro koncového zákazníka, tzn. jmenovaných 800.- nebylo a nebude požadováno.

S pozdravem
Petr Uher
manažer kvality

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.5.2015 09:10, před 10 lety

Pokud prodávající reklamaci ze zákonných důvodů zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Vzhledem k tomu, že se spotřebitel k případu již delší dobu nevyjádřil, prosíme o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.6.2015 12:04, před 10 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat. Protože služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.