Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při nákupu vstupenky je účtován poplatek, který je deklarován jako transakční ale není tomu tak. Transakce při platbě kartou je dle banky 0 korun. Vysvětlujete jej jako poplatek za spracovanie elektronické vstupenky, což samo o sobě je hloupost, neb to dělá automat. Takový nárok na poplatek neuvádíte ani v obchodních podmínkách. Žádný jiný podobný portál toto nedělá.
Zrušte nesmyslný a podvodný a neetický poplatek
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.
U prodeje vstupenek však může být účtován tzv. distribuční poplatek dle bodu 4.5.1 všeobecných obchodních podmínek společnosti Ticketlive PRO s.r.o. (dostupných zde: https://www.ticketlive.cz/cs/page/vseobecne-obchodni-podminky). Distribuční poplatek by měl být uveden v souhrnu každé objednávky (např. v košíku) a většinou bývá stanoven ve výši 3 - 5 % z ceny vstupenek. Jestliže bude uvedený poplatek účtován až později např. po dokončení objednávky, nejedná se dle našeho názoru o řádné informování o ceně (viz výše).
Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
V rámci obchodních podmínek (https://www.ticketlive.cz/cs/page/vseobecne-obchodni-podminky) je v bodě 4.5.1. jednoznačně uvedeno:
"Pokud není uvedeno jinak, je k ceně vstupenek připočítán poplatek za zpracování vstupenek. Jeho výši se klient dozví před odeslání objednávky na stránce Způsob doručení a platba během nákupního procesu."
Výše poplatku je zobrazena transparentně v průběhu nákupního procesu před odesláním objednávky ve stránce volby dopravy a způsobu úhrady - právě proto, že jeho výše je ovlivněna způsobem doručení či úhrady.
Děkujeme společnosti za součinnost.
Jestliže je spotřebitel o poplatku jasně informován před odesláním objednávky, je dle našeho názoru takové informování o ceně dostatečné. Jak je uvedeno výše, dozorovým orgánem pro tuto oblast je Česká obchodní inspekce, která by tuto záležitost mohla posoudit závazně - náš názor je pouze nezávazným právním názorem spotřebitelské poradny.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl uvést, zda byl o poplatku informován v souladu s výše uvedeným.
O poplatku je zákazník informován v posledním kroku před samotnou platbou. To znamená že během nákupu zákazník neví o kolik bude cena vyšší. Zakoupíte vstupenku Xkč, vyberete způsob doručení,vyplníte údaje pro doručení, vyberete způsob platby a až po tomto kroku se k původní ceně přičte poplatek, který je navíc označován jako transakční což tak není neboť banka žádný takový poplatek neúčtuje. Můžete si sami takový nákup vyzkoušet a sami tak zhodnotit, nakolik je tento poplatek v takovém podání regulérní. Děkuji M. Kovář
Po zkušebním nákupu se domníváme, že informace o transakčním poplatku může být přehlédnutelná, avšak, jak uvádíme výše, v této oblasti je dozorovým orgánem Česká obchodní inspekce, která k tomuto informování může poskytnout své stanovisko.
Stížnost nyní přeřazujeme zpátky na spotřebitele, aby mohl informovat, zda kontaktoval Českou obchodní inspekci, popř. nás informovat o jejím stanovisku. V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.