Společnost


Ticketlive PRO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:56
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

20%
80%
Toto skore je založeno na 5 stížnostech.

#65886Neoprávněné poplatky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 25 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.03.2023, před rokem

Miroslav Kovář

Znění stížnosti

Při nákupu vstupenky je účtován poplatek, který je deklarován jako transakční ale není tomu tak. Transakce při platbě kartou je dle banky 0 korun. Vysvětlujete jej jako poplatek za spracovanie elektronické vstupenky, což samo o sobě je hloupost, neb to dělá automat. Takový nárok na poplatek neuvádíte ani v obchodních podmínkách. Žádný jiný podobný portál toto nedělá.


Požadované řešení

Zrušte nesmyslný a podvodný a neetický poplatek


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2023 10:16, před rokem

Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.

Prodávající je povinen dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.

U prodeje vstupenek však může být účtován tzv. distribuční poplatek dle bodu 4.5.1 všeobecných obchodních podmínek společnosti Ticketlive PRO s.r.o. (dostupných zde: https://www.ticketlive.cz/cs/page/vseobecne-obchodni-podminky). Distribuční poplatek by měl být uveden v souhrnu každé objednávky (např. v košíku) a většinou bývá stanoven ve výši 3 - 5 % z ceny vstupenek. Jestliže bude uvedený poplatek účtován až později např. po dokončení objednávky, nejedná se dle našeho názoru o řádné informování o ceně (viz výše).

Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.4.2023 12:09, před rokem

V rámci obchodních podmínek (https://www.ticketlive.cz/cs/page/vseobecne-obchodni-podminky) je v bodě 4.5.1. jednoznačně uvedeno:
"Pokud není uvedeno jinak, je k ceně vstupenek připočítán poplatek za zpracování vstupenek. Jeho výši se klient dozví před odeslání objednávky na stránce Způsob doručení a platba během nákupního procesu."

Výše poplatku je zobrazena transparentně v průběhu nákupního procesu před odesláním objednávky ve stránce volby dopravy a způsobu úhrady - právě proto, že jeho výše je ovlivněna způsobem doručení či úhrady.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2023 11:19, před rokem

Děkujeme společnosti za součinnost.

Jestliže je spotřebitel o poplatku jasně informován před odesláním objednávky, je dle našeho názoru takové informování o ceně dostatečné. Jak je uvedeno výše, dozorovým orgánem pro tuto oblast je Česká obchodní inspekce, která by tuto záležitost mohla posoudit závazně - náš názor je pouze nezávazným právním názorem spotřebitelské poradny.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl uvést, zda byl o poplatku informován v souladu s výše uvedeným.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.4.2023 13:24, před rokem


Miroslav Kovář

O poplatku je zákazník informován v posledním kroku před samotnou platbou. To znamená že během nákupu zákazník neví o kolik bude cena vyšší. Zakoupíte vstupenku Xkč, vyberete způsob doručení,vyplníte údaje pro doručení, vyberete způsob platby a až po tomto kroku se k původní ceně přičte poplatek, který je navíc označován jako transakční což tak není neboť banka žádný takový poplatek neúčtuje. Můžete si sami takový nákup vyzkoušet a sami tak zhodnotit, nakolik je tento poplatek v takovém podání regulérní. Děkuji M. Kovář

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.6.2023 11:20, před rokem

Po zkušebním nákupu se domníváme, že informace o transakčním poplatku může být přehlédnutelná, avšak, jak uvádíme výše, v této oblasti je dozorovým orgánem Česká obchodní inspekce, která k tomuto informování může poskytnout své stanovisko.

Stížnost nyní přeřazujeme zpátky na spotřebitele, aby mohl informovat, zda kontaktoval Českou obchodní inspekci, popř. nás informovat o jejím stanovisku. V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.8.2023 15:51, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.